לאחר שהיה פעיל במשך שנים במפלגת העבודה, התפקד יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד אלון חסן לליכוד.
חסן נחשב כמקורב ליו"ר מפלגת העבודה לשעבר ח"כ שלי יחימוביץ', ואף פקד עבורה חברים בבחירות האחרונות. אולם מאז יצאה יחימוביץ' נגד חסן, בעקבות התחקירים על מקורות הפרנסה שלו מחוץ לנמל וכן תמכה בכוונת המדינה להקים רציפים חדשים בנמלי חיפה ואשדוד, הוא הודיע שייאבק בה והעביר את תמיכתו, בבחירות הפנימיות האחרונות למפלגה, ליו"ר הנבחר, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג.
בנוסף, לאחרונה הצטרף חסן כחבר למועצת העיר אשדוד, לאחר התפטרות של מספר 2 ברשימה המקומית "קהילת אשדוד". יצוין שסגנו של חסן בוועד העובדים, אבינעם שושן, מכהן אף הוא כחבר מועצת העיר.
ההחלטה של חסן להתפקד לליכוד היא לאור כוונת המדינה, המובלת על ידי שר התחבורה ישראל כץ, להקים רציפים חדשים בנמלי אשדוד וחיפה, שינוהלו ויופעלו על ידי חברות פרטיות. עובדי שני הנמלים מתנגדים נמרצות להחלטה. המטרה של חסן היא להילחם בתוך המפלגה נגד הקמת הרציפים החדשים.
בעקבות הצטרפותו של חסן לליכוד, נודע שכמה מאות מעובדי נמל אשדוד הלכו אחריו והתפקדו אף הם.
בתגובה כתב השר כץ בעמוד הפייסבוק שלו: "סיפרו לי שדיווחו בחדשות שאלון חסן וחבריו החליטו לעבור ממפלגת העבודה לליכוד כדי ללחוץ, לאיים עלי ולנסות למנוע את הרפורמה בנמלים. יש לי חדשות בשבילם: הרפורמה תימשך והנמלים החדשים ייבנו במלוא התנופה. אם זה הציבור או חסן, אני מעדיף את הציבור".
אמר חסן: "אין מספיק עבודה לשני הנמלים שלנו, אבל לישראל כץ זה לא מפריע והוא, כדי לשבור את העבודה המאורגנת בישראל, מוכן להטביע בים 10 מיליארד שקל של כספי ציבור".
בתגובה מסר יועץ התקשורת של ועד עובדי נמל אשדוד חיים קוזניץ: "עובדי הנמלים כבר הבינו מזמן, שהכוונה להקים נמלים חדשים לא מונעת ממניעים טהורים, אלא מטרתה אחת - לשבור את העבודה המאורגנת בישראל. מי כמוהם יודע שאפילו לנמלים הקיימים אין כיום מספיק עבודה, אז מי צריך בכלל נמלים חדשים? מי כמוהם יודע שבהשקעה של עשירית בלבד מהסכום עליו מדובר (10 מיליארד שקלים), ניתן להכשיר את נמלי אשדוד וחיפה לקליטת אוניות ענק, ומי כמוהם יודע עד כמה העבודה בנמלים יעילה.
"עובדי הנמלים עדים למסע יח"צ מתוכנן ומתוזמן, שמתנהל נגדם, ולספינים תקשורתיים, שנאמרים על ידי שר התחבורה ואנשיו, שנמלים חדשים יוזילו את יוקר המחיה בישראל.
"בניגוד להתנהלות בשנים קודמות, למדו עובדי הנמלים, שלדעת הקהל ולהשפעה פוליטית יש השפעה מכרעת על קבלת ההחלטות בישראל. הם הבינו שהפיכתם ל'אויבי העם' נועדה 'להכשיר את השרץ' ולאפשר לבזבז שוב, בהינף יד, מיליארדים מכספי הציבור על נמלים חדשים, שאין בהם צורך בכלל.
"עובדי הנמלים רואים את 17.5 מיליארד השקל שקבר, עד כה, ישראל כץ בחולות תל אביב בהקמת רכבת קלה שלא קיימת; הם ראו את המיליארדים שנשפכו על סלילת קו רכבת לירושלים, שבזמן שלטון התורכים היתה מהירה יותר, והם גם רואים כיום ש-1,000 אחיות בבית החולים הדסה נזקקות להשלמת הכנסה על מנת לשרוד את החודש.
"הם ראו כל זאת והם למדו. הם למדו שעליהם לשמור ולהגן על מקור פרנסתם, ואם הם לא יעשו זאת, אף לא אחד יעשה זאת במקומם. הם למדו שהבטחות שלטוניות הן במקרים רבים הבטחות סרק, והם למדו שכדי להשפיע, עליהם להיות שם. במקום שבו מתקבלות ההחלטות.
"עובדי הנמל החליטו לאמץ את הביטוי 'בתחבולות תעשה לך מלחמה', ובמקום להשתמש בכוח ובהתלהמות, הם החליטו להשתמש בנשקם של אלה שמנסים לפגוע בהם - הנשק הפוליטי.
"כששלי יחימוביץ' השמיצה, חרפה וגידפה אותם מעל כל במה, התפקדו עובדי נמל אשדוד למפלגת העבודה ופעלו על מנת להדיחה מתפקידה. התוצאה ידועה. כיום עובדי הנמלים מתפקדים בהמוניהם לליכוד. אין לי ספק שההשפעה הפוליטית שלהם, שתבוא לידי ביטוי בפריימריז, תכוון מהלכים של פוליטיקאים רבים בעתיד הקרוב".
מנמל אשדוד לא נמסרה תגובה לדברים.