הנהלת נמל אשדוד: עיכוב בקליטת והקצאת עובדים הביא להפסד הכנסות של מיליון שקל

הנהלת חברת הנמל שלחה מכתב לעובדים, ובו הלינה על פעולות הוועד ה"מבזות" את החלטת ביה"ד לעבודה, גורמות לנזק ישיר לנמל ולעובדים. "אי פתיחת ידיים תפעוליות תגרום לעוד אוניות לעזוב לחיפה". יו"ר ועד עובדי נמל חיפה בתגובה: "בושה. מכתב לא מכובד"


00:00 ,07.11.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

הנהלת חברת נמל אשדוד שלחה אתמול מכתב לעובדים, ובו ביקשה לשתף אותם באירועים העוברים על הנמל במהלך הימים הסוערים האחרונים.

לאירועים, נכתב במכתב, שהיה חתום על ידי הנהלת חברת הנמל, "השפעה חשובה על המשך חוסננו כחברה עסקית".

בתחילה סקר המכתב את תפקידו של ועד תפעול וציוד מכאני: "הוועד מבקש להכתיב לחברה מדיניות אשר בינה ובין זכויות עובדים אין מאום, תוך שהוא מצהיר על הפסקת שיתוף פעולה ללא כל סיבה, מלבד סדר יום אישי".

הפגיעה מתבטאת, עפ"י ההנהלה, במספר תחומים:

  1. עיכוב מתמשך בתהליך קליטת צוותים ועובדים חדשים, המקשה על הנמל את הגדלת הכנסותיו ומתן שרות ממוקד בלקוחות.
  2. הפסקות עבודה חוזרות ונישנות בטיפול ברכבי יבוא.
  3. אי שיתוף פעולה בהליך יבוא מלט מול חברה חדשה ליבוא מלט, המתכננת יבוא בשווי של כ-10 מיליון שקל בשנה הראשונה.
  4. מניעת הקצאת עובדים בשעות נוספות לטובת פתיחת ידיים תפעוליות.  

מכאן סוקר המכתב את הפגיעה, לדברי ההנהלה, בפרויקט המכוניות, שהינו אחד החשובים בנמל: "החל ממשמרת הצהריים ביום 3 בנובמבר הורה ועד העובדים לצוות העובדים הקבוע זה למעלה משנה שלא להתייצב לתחנת העבודה ולחדול מסידור רכבי היבוא והכנתם למסירה. סקטור הרכבים הינו מהרגישים ביותר לנמל ועם השקתו הובטח, על ידי אלון חסן ואבינועם שושן, לסמנכ"ל לקוחות, סמנכ"ל משאבים ולשוקי סגיס באופן אישי, שלא ישמש כאמצעי לחץ, מתוך הבנה שמדובר בתוספת עבודה לעובדים ושמירת נתח השוק של הנמל בתחום זה לטובת כולנו.

"ועד ציוד מכאני ותפעול בחר לשנות את הכללים הללו בפתאומיות וללא הסבר מניח את הדעת. כתוצאה מכך יבואני הרכב, בעצה אחת עם סוכן האונייה, החליטו להסיט לנמל חיפה את אוניית הגלנוע "FIDES" כשעליה 1,800 כלי רכב שיועדו לנמל אשדוד. פעולה זו הביאה תועלת לחברת נמל חיפה, המשוועת בימים אלה לעבודה. מצבה של חברת נמל חיפה הדרדר לאחרונה, בעקבות נטישתה על ידי חברת צים (הערה: בהפלגות שטעון בלבד, שאינן משרתות את הסחר הישראלי).

"פעילות נמל חיפה ירדה ב-5000 מכולות לשבוע, ועקב כך שכרם של 650 עובדי תפעול בחיפה צפוי להיחתך בשליש. יש לציין כי מזה זמן רב שחברת נמל חיפה מנסה, ללא הצלחה, לנגוס בנתח השוק של אשדוד בענף הרכבים. עבודה קשה ומסורה של העובדים וההנהלה הובילה למובילות ושליטה של חברת נמל אשדוד בסקטור חשוב זה.

"היבואנים גילו לאורך זמן רב נאמנות ושביעות רצון גבוהה ביותר מרמת השירות שלנו. זאת למרות מאמצים גדולים של חברת נמל חיפה, המלווים בתנאים מפתים והבטחה לשירות אמין וללא תקלות. עובדי נמל חיפה, לא הפגינו סולידריות עם הוועדים של נמל אשדוד, וזכו בהכנסה של כמיליון שקל אשר נגרעה מנמל אשדוד.

"עיכוב בקליטת הצוותים החסרים לנמל, אי הקצאת עובדים בהתאם לצרכי העבודה, גרמו לנו להפסד של כ-50,000 מכולות ולהפסד הכנסות של מעל למיליון שקל. אי פתיחת ידיים תפעוליות תגרום לעוד אוניות לעזוב אותנו לכיוון חיפה והנזק הכספי בהתאם. בסופו של דבר, נזק זה פוגע ישירות בכיסו של כל אחד מאיתנו.

למרות הוראת בית המשפט הארצי לוועד לשוב לעבודה תקינה, הוועד מבזה את ההחלטה ואינו מכבד את החלטת בית המשפט. אנו מקוים כי התבונה ושיקול הדעת יהיו נר לעיני ועד העובדים ונחזור לפעול בשיתוף פעולה של העובדים, הוועד וההנהלה למען שגשוגו של הנמל".

בתגובה מסר יו"ר ועד עובדי נמל חיפה מאיר תורג'מן: "בושה. מכתב לא מכובד. שיתעסקו בעניינים שלהם ולא באלה של נמל חיפה".

על החלטת בית הדין הארצי לעבודה אתמול ראו ידיעה נוספת.