היסטוריה בנמל הדרום: אניית MSC טוענת מכולות ריקות

האנייה הראשונה שהגיעה לנמל הדרום במסגרת כתב ההסמכה הנ״ל הינה אניית MSC SHEILA בעלת מנופים משלה ויכולת טעינה של 1,000 מכולות. עדני סימקין: אנחנו מפנים מכולות ריקות גם בנמל המפרץ וגם בנמל הדרום, במקביל. זה עוזר ללקוחות וליבואנים שנתקלו עד היום בבעיה להחזיר


12:40 ,29.07.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

כשבועיים לאחר שפעילות זאת החלה בנמל המפרץ, גם נמל הדרום קיבל את כתב ההסמכה המתיר לו לטפל במכולות ריקות. האנייה הראשונה שהגיעה לנמל הדרום במסגרת כתב ההסמכה הנ״ל הינה אניית MSC SHEILA בעלת מנופים משלה ויכולת טעינה של 1,000 מכולות. האנייה מטעינה ברגעים אלו מכולות ריקות על סיפונה ועם סיום העבודה תפליג לטורקיה ושם תפרוק את המכולות הריקות להן יש ביקוש רב עקב המחסור בציוד.

 

עדני סימקין, מנכ״ל MSC ישראל, ציין בשיחה עם מערכת PORT2PORT כי אניית MSC SHEILA שפוקדת את נמל הדרום עושה למעשה היסטוריה בנמל. ״העובדה היא שהאנייה הראשונה שטוענת מכולות ריקות באשדוד זו ה-MSC SHEILA. היא הגיעה אתמול בלילה והבוקר התחילה לעבוד כאשר הטעינה מתבצעת עם מנופי האנייה, ומדובר בקצב משביע רצון. זו היסטוריה  מפני שזוהי פעם ראשונה שנמל הדרום מקבל פעילות תפעולית במסגרת כתב ההסמכה שקיבל מהמדינה לטובת טעינת מכולות ריקות וסיוע בפינוי מכולות אלו מישראל״.

 

סימקין הזכיר כי לחברת MSC בישראל מאגר גדול של מכולות ריקות להם יש ביקוש רב במקומות אחרים בעולם. ״אנחנו מספקים את המכולות הריקות לטורקיה – שזו מדינה קרובה שזקוקה למכולות ואנו נקבל אותן בחזרה במסגרת הסחר בין המדינות״.

 

סימקין הזכיר כי בימים אלה פוקדת את נמל המפרץ כבר אנייה שלישית לטובת פינוי מכולות ריקות – האנייה MSC MARYLENA (ר׳ ידיעה), שזוהי פקידה שנייה שלה את נמל המפרץ לאחר שפרקה בטורקיה כ-1,500 מכולות ריקות ושבה לנמל המפרץ על מנת לטעון מכולות ריקות נוספות בדרכן לטורקיה.

 

סימקין ביקש להדגיש כי היכולת לפנות את המכולות הריקות מישראל מקלה מאוד על לקוחות החברה, בייחוד על היבואנים, שיכולים כעת למסור את המכולות הריקות שלהם בחזרה לחברה, וזאת לאחר תקופה ארוכה בה הנמלים והדיפואים היו עמוסים במכולות ולא יכלו לקבל מכולות ריקות בשל מחסור במקום. ״זה עוזר ללקוחות וליבואנים שנתקלו עד היום בבעיה להחזיר את המכולות הריקות. זה עוזר להם ומאפשר להם החזרה תקינה ומהירה של המכולות לנמלים״.