החל שלב ההרצה למסוע הגרעינים בנמל אשדוד

בשורה ליבואני התבואות: חברת נמלי ישראל התחילה את שלב ההרצה של מסוע גרעינים חדש שיחבר בין רציף 21 בנמל אשדוד לממגורת אשדוד. המהלך יתמוך בהגדלת התחרות בין הנמלים ויספק מענה מוגבר לצרכי המשק בתחום יבוא התבואות


17:31 ,22.08.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

החל שלב ה"הרצה החמה" בפרויקט מסוע הגרעינים שבאשדוד, שבמסגרתו יפרקו גרעינים מאוניית גרעינים שעוגנת ברציף 21 בנמל אשדוד אל מסוע הגרעינים אשר יוביל את הגרעינים באמצעות סרטים אל ממגורת אשדוד מרחק של 2.2 ק"מ.

 

עלות הפרויקט מוערכת בכ-240 מיליון ₪.

 

עוד נמסר כי מטרת הבדיקות של שלב ההרצה החמה הינה לבדוק את תפקוד המערכות משלב העמסה מהאונייה, אשר מתבצעת על ידי המדלים של נמל אשדוד, דרך המסוע החדש ועד מערכות ממגורת אשדוד.

 

במסגרת ההרצה יועברו אלפי טונות של גרעינים בקצבים שונים, זאת על מנת לבדוק את תקינות המערכות ותפקודן במצבים שונים. שלב זה מתוכנן להיערך כחודש ימים, שלאחריו אמורה המערכת החדשה להיות מוכנה לתחילת ההפעלה.

 

נציין שהמסוע החדש יחליף את שיטת הפריקה הקיימת כיום, המשנעת גרעינים באמצעות עשרות משאיות המקשרות בין הנמל לממגורה, ובכך יאפשר העברת גרעינים בצורה ישירה, מהירה ויעילה יותר. במקום פריקה ידנית, הפעלת המסוע באופן אוטומטי ללא אבק ובסטנדרטים גבוהים של איכות סביבה הפעלת המסוע תביא להורדה של משאיות מהכביש ולהקלה על דרכי הגישה לנמל, ובנוסף תחלק את עומס ייבוא הגרעינים ומוצריו בין צפון הארץ (חיפה) לדרומה (אשדוד), באופן שעשוי להפחית עשרות אלפי משאיות בשנה מכבישי הארץ. להפחתה זו צפויה השפעה חיובית רבה על עומסי התנועה, הבטיחות בדרכים וזיהום  האוויר.

 

מנכ"ל חברת נמלי ישראל, יצחק בלומנטל: "אנו שמחים לבשר על תחילת יישום השלב המרכזי האחרון בפרויקט מסוע הגרעינים באשדוד, בדרך לתחילת הפעלתו המלאה. עם תחילת הפעלתו, צפוי המסוע להביא לייעול משמעותי באספקת הגרעינים ליבואני התבואות, בעיקר במרכז ודרום הארץ, כמו גם לצמצום תנועת המשאיות כחלק מראיית הקיימות של חנ"י להורדת זיהום אוויר והשפעות סביבתיות שליליות".

 

בהודעה שפרסם איגוד יבואני התבואות לישראל נמסר: ״בשעה טובה ומוצלחת. חיכינו ליום זה 16 שנים. מאז קבלת החלטת דירקטריון חברת נמל אשדוד ב- 2008 על הקמת מסוע שינוע הגרעינים לממגורת אשדוד״.