הוזמן-בכור: אנחנו שחקן שווה כשההזדמנות היא שווה

יו״ר חברת נמל אשדוד השתתפה בוועידת התעשייה והדגישה את קפיצת המדרגה הכלכלית שחברת הנמל: ״נשקיע בטווח הארוך 2.5 מיליארד שקל בפיתוח הנמל״. ציינה: לנמלים החדשים יש זכות לחתום על הסכמים לחמש שנים, ולנו רק ל-12 חודשים


10:19 ,02.05.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

יו״ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור השתתפה השבוע בוועידת התעשייה 2018 במסגרת הרב שיח: איך התעשייה הישראלית יכולה לפרוץ קדימה.

 

הוזמן-בכור פתחה את הפאנל ודיברה על היערכות הנמל לקראת עידן התחרות: ״נמל אשדוד הולך לעשות קפיצה מדרגה כלכלית מאוד גדולה בהיקף ההשקעות שלו, והוא ייערך לעידן התחרות וישחק בין שישה שחקנים שווים. אנחנו הולכים להשקיע בפיתוח הנמל 2.5 מיליארד שקל בטווח הארוך, ובטווח הקצר מיליארד וחצי שקל. כדי שהלקוחות ימשיכו להאמין בנו גם ב-2021 שמנו לעצמנו כדגל את שיפור השירות במרכז העשייה. חברת נמל אשדוד היא חברה מצוינת עם עובדים מצוינים, שכל מה שאני רוצה זה שהם יעבדו, וכשהם עובדים הם יודעים לתת את השירות הטוב ביותר״. 

 

באשר לחשש העובדים מפני הנמל החדש שנבנה ציינה יו״ר נמל אשדוד כי: ״אני יכולה להבין ללבם של העובדים שקמים כל בוקר ורואים את הנמל החדש שנבנה לנגד עיניהם, זה חשש שכל עובד יכול להרגיש, אבל יחד עם זאת הם עובדים ונותנים תפוקות, ואפשר היה לראות את זה בדוחות הכספיים שפרסמנו רק לאחרונה״.

 

בסוגיית התחרות עם הנמלים החדשים הדגישה הוזמן-בכור כי: ״אם לנמלים החדשים יש את הזכות לחתום על הסכמים לחמש שנים, לנו יש את היכולת לחתום רק ל-12 חודשים. אתם מבינים את המשמעות. אני רוצה שמה שהנמל יחדש יקבל - גם אנחנו בנמל אשדוד נקבל. אנחנו שחקן שווה כשההזדמנות היא שווה״.

 

כמו כן, התייחסה יו״ר דירקטוריון נמל אשדוד לחוק חובת המכרזים ואמרה: ״מהרגע שחברה ממשלתית מתחילה לעבוד על מכרז ועד הרגע שהיא קונה את אותו מנוף לוקח כשנתיים- שנתיים וחצי. עד שהמנוף עובד בפועל, לוקח 3 שנים מהרגע שיצאת למכרז. מנגד, חברה פרטית יכולה לעשות הכל תוך מספר חודשים בודדים. אני לא מבקשת פטור מחובת מכרזים, חברה ממשלתית צריכה להמשיך ולהתנהל עם אותה רגולציה, תחת חוק חובת מכרזים. אך מנגד, יש רגולציה אחרת, רגולציה עודפת. אני הייתי רגולטורית ומבינה היטב ברגולציה ואין לי כוונה לעבור לצד השני ולומר שאני רוצה לבטל את הרגולציה, אבל הרבה פעמים לצערי הרגולטורים לא יודעים לדבר בינם לבין עצמם. הציפייה שלי היא לאפשר תחרות שווה והוגנת, ואיפה שאפשר להקל את עודף הרגולציה לעשות זאת״.