יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד רו"ח גדעון סיטרמן השתתף בפאנל בנושא "למה לי רגולציה עכשיו", שנערך במסגרת ועידת ישראל לעסקים.
בפאנל התייחס סיטרמן להשפעת הרגולציה על נמל אשדוד ואמר ש"לרגולציה תפקיד חשוב והכרחי בניהול הנמלים וביחסי הגומלין בין הרגולטורים למפעילים, אך, לפעמים, בפרקטיקה היומיומית, בהפעלת הרגולציה ישנם כשלים. הרגולציה הלאומית מורכבת ולעיתים מסובכת עד לכדי יתר; ישנם גופים רבים המפקחים על פעילות הנמל, לכל אחד מהם סמכויות שונות, שלעיתים סותרות זה את זו; לכל אחד מהם שיקולים על פי תפישתו, ולעיתים מבלי לראות את התמונה בכללותה. חשוב לזכור שרגולטור מעורב מייצר ערך מוסף לפעילות, אך רגולטור מתערב הוא משמיד ערך".
כדוגמא הביא סיטרמן את התערבות הממונה על השכר בהסכמי עבודה: "התערבות הממונה על השכר - לאחר שההנהלה, נציגי העובדים וההסתדרות הגיעו להסכם - גורמת לעיתים קרובות לחיכוכים נוספים, שבגינם מתפתחים עיצומים המייצרים הסכם עם עלויות נוספות. הסכמים שמובילה ההנהלה הם כאלה שיש בהם כדאיות כלכלית לחברה. לעיתים קרובות מגיע הרגולטור להסכמים עם תוספות שכר שלא נושאים בצידן תמורות כלכליות".
בנוגע להפרטת נמל אשדוד אמר סיטרמן: "הפרטת הנמלים היא צעד חיוני ובלתי נמנע. ההפרטה היא זו שתבטיח תחרות אמיתית ומלאה בענף. המדינה צריכה לפעול לעידוד הצמיחה של הסקטור הפרטי ולהתפתחותן של החברות. חברת נמל אשדוד ביצעה את כל ההכנות על מנת שרשות החברות הממשלתית תוכל לקבל החלטה לצאת להנפקה. מדובר בתהליך אותו מבקשים דירקטוריון והנהלת החברה כאחד לקדם. משרדי הממשלה צריכים להתמקד בבחירת תנאי ודרכי ההפרטה ומקבלי ההחלטות צריכים להבין שיש לגשת מיידית להפרטה, מאחר וכיום יש הזדמנות היסטורית, לאור העובדה שההסתדרות והעובדים מעוניינים בה".