מנכ״ל נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, השתתף הבוקר בוועידה השנתית לתשתיות ישראל. בלומנטל סקר את היערכות הנמל לעידן התחרות. ״התחרות מאתגרת אותנו בתחום התעסוקה והטכנולוגיה. בהיבט הטכנולוגי, במהלך החודשים האחרונים הוכנסו בנמל אשדוד מערכות טכנולוגיות חדישות אשר הפכו את נמל אשדוד לנגיש בהרבה עבור היבואנים והיצואנים. כניסות המובילים לנמל והזמנת התורים התפעוליים לטעינה ופריקה תהיינה מתקדמות. טכנולוגיות נוספות שנכנסו לשימוש הן בתחום ניהול מלאי הרכבים עבור יבואני המכוניות ושיפור תפוקות המנופאים. בעולם ההון האנושי, אנו רותמים את העובדים שמבינים שהעולם ישן כבר אינו קיים יותר, ומי שלא ישתף פעולה עם הקידמה יקרוס״.
עוד ציין בלומנטל: ״במהלך השנתיים האחרונות החברה מיישמת תכנית אסטרטגית בהשקעה של למעלה מ-2.4 מיליארד שקל, ובמסגרת זו אנו מצטיידים בתשתיות חדשות ומשדרגים את היכולות של הנמל לקלוט אניות מטען ענקיות של למעלה מ-14,000 TEU.
בלומנטל התייחס גם לסוגיית הכנסת משקיע אסטרטגי לנמל אשדוד: ״ההחלטה על הכנסת שותף אסטרטגי היא עניין של המדינה כבעלים של החברה. אני מניח שיש מספר כיוונים שניתן יהיה לפעול בהם וברור שהחברה בהחלט יכולה לעורר עניין אצל גורמים בינלאומיים רציניים הפעילים בתחום נמלי הים והמטען הימי. אם נדבר בכלליות על רעיון הכנסת שותף אסטרטגי, הרי שמדובר ברעיון מצוין שבהחלט יכול להביא את נמל אשדוד להתמודדות טובה יותר בעידן התחרות וגם להפוך אותו לנמל אזורי-גלובלי״.
בלומנטל ציין כי על מנת להגביר את התחרות ולשפר את השירות המדינה צריכה להשקיע בפיתוח מסילות לרכבות משא. ״קשה מאוד לשנע מטענים במהלך שעות היום כי המסילות מיועדות לנוסעים. כשהמדינה תטפל בזה ותשקיע משאבים למסילות משא השירות ישתפר ויוקר המחייה יירד״.