בית הדין הורה לעובדי מחלקת הים בנמל אשדוד לשוב לעבודה

ביום חמישי שעבר פתחו עובדי מחלקת הים בעיצומים. לבקשת חברת הנמל הורה בית הדין על חזרה לעבודה והקפאה של הליכי המשמעת נגד העובדים


09:29 ,06.04.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום שישי האחרון הורה בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע מעמד של פסק דין לעובדי מחלקת הים בנמל אשדוד לחזור לעבודה סדירה.

 

ההחלטה לאור בקשה דחופה של הנהלת חברת הנמל למתן צו מניעה למתן סעדים ארעיים במעמד צד אחד וסעדים זמניים במסגרת סכסוך קיבוצי.

 

לדברי הפנייה, ביום חמישי שעבר בשעות הצהריים הנחה יו"ר ועד עובדי מחלקת ים אפרים וינר לעובדי מחלקת ים בנמל להפסיק מיידית את כלל הפעילות במחלקת ים בסוף השבוע, החל מיום שישי האחרון ועד צאת השבת, פעילות שנעשית במשך עשרות שנים. ההוראה כללה, בין השאר, עצירה כוללת של כלל השעות הנוספות שתיתכן בהמשך.

 

כתוצאה מהודעתו  של וינר על שביתה פראית הצפויה  בסוף השבוע, בו נעשות כבדרך של שיגרה פעולות של הכנסת והוצאת אוניות ועיתוקן, ובמיוחד כאשר מתוכננת הגעתה של אוניית סוחר גדולה במיוחד. לדברי הנהלת הנמל, משמעות הדבר היא הפסד מיידי ונזק ישיר המוערך בשלב ראשון במאות אלפי שקלים, בנוסף לנזק התדמיתי שייווצר לחברה ולנזקים עקיפים גדולים שלא ניתנים עדיין לכימות בשלב זה.

 

לפי הבקשה, האמתלה לכאוס שמבקש ועד עובדי מחלקת ים להטיל בסחר הימי הינה החלטת הנהלת החברה על תשלום שכר ראוי בגין שיבושי עבודה פראיים ובלתי חוקיים שנקטו חלק מעובדי המחלקה  מספר פעמים במהלך חודש מרץ, כאשר מרביתם התבטאו בהשבתת העבודה של צוות ספינת הגוררת "סער", עקב טענה בדבר "ריח רע" העולה מהגוררת, בחוסר סבירות וחמור מכך, בחוסר סמכות, ועל אף אישורו של המכונאי הראשי בנמל כי הגוררת כשירה לעבודה.

 

בפנייה לבית הדין צוין עוד, כי נציגות העובדים מתנהלת בחוסר אחריות מוחלט ונוקטת באיום לשביתה פראית, חסרת רסן בלתי חוקית ובלתי לגיטימית, תוך התנערות מחובותיה ומחובת עובדי מחלקת ים, לפעול בתום לב ובנאמנות בתפעול התנועה הימית בנמל, ובהתעלמות מוחלטת מהוראות העבודה, הוראות הממונים נהלים ודפוסי העבודה הקיימים מזה עשרות שנים.

 

עוד צוין כי ניסיונות בלתי פוסקים של הנהלת החברה לבוא בדברים עם ועד העובדים, על מנת להכניס מעט שפיות בהתנהלות בלתי מתקבלת זו במהלך הימים האחרונים, העלו חרס.

 

מנכ״ל חברת נמל אשדוד יציק בלומנטל: ״בית הדין הביע תמיכתו בעמדת ההנהלה. בית הדין תמך בעמדה, כי בעבור אי עבודה לא ישולם שכר. העקרון של אין עבודה, אין שכר ימשיך להיות קו מנחה להתנהלות החברה".

 

בהחלטתו קבע השופט אילן סופר כי הצדדים מקבלים את הצעת בית הדין לשוב לעבודה סדירה, עד לדיון שיתקיים בבקשה, כשבמקביל יוקפאו הליכי המשמעת שננקטו כלפי עובדי מחלקת הים.

 

מההסתדרות ומוועדי העובדים לא נמסרה תגובה לדברים.