ביה״ד האזורי לעבודה הוציא צו מניעה כנגד השביתה בנמל אשדוד

כזכור, ב-25 ביולי הכריזו העובדים בנמל אשדוד על סכסוך עבודה, וב- 30 ביולי, הוגשה בקשה לצו מניעה. בהחלטה נכתב: נקיטה בשביתה תגרום לנזק לא רק לחברה אלא גם לצדדים שלישיים ותפגע בשירותים חיוניים ועל כן איננו מתירים השביתה


14:40 ,08.08.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע הוציא היום צו מניעה נגד שביתה בנמל אשדוד. כזכור, ב-25 ביולי הכריזו העובדים בנמל אשדוד על סכסוך עבודה, וב- 30 ביולי, הוגשה בקשה לצו מניעה. היום קיבל בית הדין בקשת החברה על כל סעדיה.

 

עילה אחת לסכסוך העבודה הייתה הטענה שהחברה הוציאה למיקור חוץ את פריקת מכולות הברום, בעקבות החלטה של עיריית אשדוד והמשרד לאיכות הסביבה שלא להכניס את הברום דרך המסוף הדרומי אלא רק בצפוני. ושם עובדים של חברה חיצונית פורקים ומעבירים. בית הדין קיבל את טענת החברה כי מדובר בשביתה פוליטית כנגד החלטה שלטונית וככזו אינה חוקית ואינה לגיטימית.

 

עילה נוספת הייתה הטענה שההנהלה עושה מיקור חוץ בפריקת המלט, בכך שמאפשרים לעובדים של היבואן לעשות שימוש  במתקן ולפרוק. הנהלת הנמל טענה כי אין שום כוונה לפרוק מלט באמצעות עובדים שאינם עובדי חברה אולם שיבוץ העובדים יהיה לפי ההסכם הקיבוצי (עובד אחד) .  בית הדין קבע כי כבר ניתן על ידו צו מניעה בנושא זה ושביתה בעילה נראית כחתירה תחת החלטות בית הדין. כמו כן  קיבל בית הדין את הטענה כי אין מדובר במיקור חוץ אלא בסוגיה המוסדרת בהסכם קיבוצי.

 

עילה שלישית היא נושא ההדרכה – העובדים טענו שההנהלה קובעת חד צדדית את השיבוצים להדרכות. בית הדין קיבל את עמדת הנמל כי הסמכות לשיבוץ בהדרכה הינה לחלוטין בתחום הסמכות של ההנהלה והיא אף מוסדרת בהסכם קיבוצי.

 

בית הדין התרשם כי העובדים סבורים ולא בפעם הראשונה כי הם יכולים לנהל את הנמל במקום ההנהלה והתנהלותם נגועה בחוסר תום לב.

 

״צודקת החברה בטענתה כי הפוסל במומו פוסל, ובית הדין התרשם כי חוסר תום הלב נמצא במגרש של המשיבים ולא במגרש של החברה״, נכתב בנימוקים להחלטה.

 

עוד נכתב: ״נוסיף לכך כי השביתה שעתידה להינקט היא גם בלתי מידתית והדברים מתחברים לנזקים האדירים שנגרמים לא רק לחברה אלא לכל הלקוחות ולציבור בכללותו. מדובר בציר ימי מרכזי שהינו השער הכלכלי של מדינת ישראל, ובעשיית האיזונים הנכונים תוך התחשבות בעיקרון המידתיות מצאנו כי יש ממש בטענת החברה כי נקיטה בשביתה תגרום לנזק לא רק לחברה אלא גם לצדדים שלישיים ותפגע בשירותים חיוניים ועל כן איננו מתירים השביתה״.

 

בסיכום הדברים צויין כי ביה״ד ניסה להבהיר כבר בפתח הדיון כי המסגרת המשפטית אינה תמיד הדרך הנכונה לפתור סכסוכים והוא המליץ לצדדים לחזור ולהידבר.

 

נציין כי את נמל אשדוד מייצגות עורכות הדין חיה ארמן, מיכל הברפלד ועירית באגון ממשרד הרצוג פוקס נאמן.