אבי אדרי: ההנהלה כוחנית, העובדים ממורמרים והעבודה בנמל אשדוד נפגעת

יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות טוען כי התנהלות כוחנית של הנהלת נמל אשדוד פוגעת במוטיבציה של העובדים וגורמת להאטה בתפוקות. ״איך עובד ירצה לעבוד כשכל שני וחמישי הוא ניצב מול הליך משמעתי?״. חברת נמל אשדוד: ועדי העובדים בחרו בדרך של שביתות פתע ועיצומים


11:24 ,26.02.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות היטלי הצפיפות שהוטלו על ידי ארבע חברות ספנות שונות בימים האחרונים בהן חברת סיגו, המבורג סוד, יאנג מינג וארקס ליין שוחחנו עם אבי אדרי, יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, על מנת לנסות ולברר מדוע העובדים משבשים את העבודה בנמל במה שנראה, מנקודת מבט של הלקוחות, כהתנהלות שרק עשויה לפגוע בהם בעידן התחרות הממשמש ובא.

 

לדברי אדרי, מערכת היחסים העכורה שקיימת בתקופה האחרונה בין הנהלת נמל אשדוד לעובדים ׳צובעת׳ את כל יחסי העבודה בצבע עכור ומקשה על התקדמות במשא ומתן. ״יש מערכת יחסים עכורה, יש התעמרות בעובדים, מטילים עליהם קנסות גבוהים. אם עובד מקבל קנס של 5,000 שקל על זה ששפך חומר בתפזורת אז ברור שבפעם הבא שהוא עובד הוא ייזהר יותר ויעבוד יותר לאט על מנת לא לשפוך חומר על הרציף ולא לקבל קנס.

 

״יש בקרב העובדים התמרמרות על התייחסות של ההנהלה אליהם, ועל הקנסות שהם מקבלים, ומסתמן שההנהלה פועלת במצב ׳לעומתי׳. יש לה דרישות התייעלות קיצוניות, ועובדה שזה לא ככה בנמלים אחרים – לא בחיפה ולא באילת. אין ספק שזה פוגע בעבודה ופוגע במוטיבציה של העובדים״.

 

״מעבר לכך, הנהלת הנמל לא ישבה עם העובדים ולא פעלה להסדיר את מערכת יחסי העבודה, ואנחנו לא מצליחים להגיע להסכמות אל מול העובדים״.

 

לדברי אדרי, ״אנחנו עושים הכל כדי שהנמל יהיה נמל חזק ומוכן לעידן התחרות, אבל בשביל זה צריך להבין שמדובר במערכת יחסי עבודה שהיא מערכת דו-צדדית. ההנהלה צריכה להבין שיש עובדים ושהיא פועלת בכוחניות מיותרת״.

 

כאשר אדרי נשאל כיצד התפוקות האיטיות והעיכובים של אניות ברציף יהפכו את נמל אשדוד לנמל חזק לקראת התחרות אמר אדרי כי ״הכל נמצא במגרש של ההנהלה. אני לא נתתי הנחיות לעשות חצי צעד ארגוני, אבל חשוב לדעת שיש כיום בין 70 ל-80 עובדים בנמל שנמצאים בהליכי משמעת כאלו או אחרים. איך עובד ירצה לעבוד כשכל שני וחמישי הוא ניצב מול הליך משמעתי?״.

 

אדרי התייחס גם לסכסוכי העבודה שעומדים וקיימים היום בסקטור המינהל וסקטור העגינה וטען כי אתמול, במהלך משמרת א׳, העובדים בסקטור המינהל אכן השביתו את העבודה וזאת במסגרת הסכסוך. לגבי סקטור העגינה טען אדרי כי העובדים מסרבים לעבוד על כלים מיושנים שמסכנים את בטיחותם. ״במקום שיהיה רכב ייעודי עם גלגלת שימשוך את חבלי האניות העובדים משתמשים בטנדר כדי למשוך את חבל האנייה בהליך העגינה. זה מסוכן ומסכן את העובדים״.

 

נמל אשדוד: ועדי העובדים אינם מכבדים במלואם צווי בית משפט

 

מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה לדברים כי ״״ועדי העובדים בחברת נמל אשדוד בחרו, בגיבוי ההסתדרות, בדרך של שביתות פתע ועיצומים אשר משבשים לאחרונה את הפעילות בחברה וגורמים לנזקים כבדים לשירות הניתן ללקוחות.

 

״דרך זו אינה מקובלת והנהלת החברה נחושה להחזיר את הנמל לתפקוד מלא וסדיר. זו הסיבה שההנהלה נאלצת לפנות מפעם לפעם לסעדים משפטיים אשר יחזירו את העובדים לעבודתם.

 

חשוב לציין כי ועדי העובדים בנמל אף אינם מכבדים במלואם צווים שמוציאים להם בתי הדין לעבודה ולכן הנהלת הנמל דורשת להוציא כנגדם צווי ביזיון בית משפט״.