נמל אשדוד ביטל הצורך בתעודת מסירה

החל מהיום מבוטלת הגשת תעודת המסירה בעת הוצאת מכולות מהנמל; סגיס: "עלה הצורך בהטמעת המסר עם חתימה אלקטרונית קבילה משפטית, שתחליף את המסמך על מנת לייעל את ההליך עבור הלקוחות"


00:00 ,26.09.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל אשדוד הודיעה ללקוחותיה על ביטול הצורך בהגשת תעודת מסירה בשערי הנמל בעת הוצאת מכולות מהנמל, החל מהיום, יום שני ה-26 לספטמבר. זאת, בהמשך להטמעת התהליכים הממוחשבים לשחרור המכולות מהנמל ובהמשך להטמעה מוצלחת של מסר תעודת הליווי בקרב סוכני מכס והמסופים העורפיים.

ההנחיה החדשה חלה לגבי מכולות אשר עבורן נשלח בעבר מסר פקודת מסירה עם חתימה אלקטרונית למחשבי הנמל בלבד. לצורך שחרור מכולות ללא מסר פקודת מסירה חתום, יש צורך בהגעה למשרדי מת"ת נמל אשדוד עם תעודת המסירה הרלוונטית.

שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד מסביר כי: "מדובר בשיפור משמעותי בתהליכי שחרור המכולות. תעודת המסירה מהווה למעשה את המסר האחרון והחשוב ביותר בהליך הייבוא, שכן מסמך זה מעוגן בפקודת הנמלים ומהווה אסמכתא בלעדית שבאמצעותה ניתן לשחרר מכולות מהנמל. מכאן, עלה הצורך בהטמעת המסר עם חתימה אלקטרונית קבילה משפטית, שתחליף את המסמך על מנת לייעל את ההליך עבור הלקוחות. בתהליך היו מעורבים צוותים רבים בחברת הנמל, ביניהם אנשי תפעול, מחשוב, ביטחון, חישובים, מחלקה משפטית ואנשי תס"ק ים."

 

סגיס מוסיף ומסכם: "החל מהשבוע הבא, נעבור למצב בו כל תהליך שחרור המכולות יתבצע באמצעות מסרים אלקטרונים. אנו ממשיכים לעשות ככל שביכולתנו למען שיפור השירות ללקוחותינו, וממשיכים בחיזוק מעמדנו כחברת הנמל האלקטרונית והטכנולוגית המתקדמת בישראל".