נמל אילת קיים אירוע לקוחות ראשון

200 מבכירי ענף הספנות, יצואנים ויבואנים הגיעו לכנס כמו גם מנהלי הפיתוח העסקי של נמל עקבה שברכו על הצעדים המתגבשים לשיתוף פעולה בין הנמלים השכנים; שר התחבורה: "לא ירחק היום ונוכל לנסוע ברכבת מאילת ועד קריית שמונה"


00:00 ,16.11.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

כנס לקוחות חברת נמל אילת שנערך אמש, ה-15 לנובמבר תחת הכותרת 'נמל אילת - שער לעולם דרומה', הוכתר בהצלחה. "זו הפעם הראשונה שאירוע מאין זה מתקיים בנמל אילת, אך אנו מתחילים כאן במסורת", אמר מנכ"ל הנמל, אבישי כהן.

כ-200 אורחים מכל הארץ הגיעו לכנס הלקוחות, שהחל בשעות אחר הצהרים בקבלת פנים מפוארת על הרציף, והסתיים בארוחת ערב מפוארת באולם הנוסעים שקושט במיוחד לכבוד האירוע.

אורח הכבוד בכנס היה שר התחבורה, ח"כ ישראל כץ. השר ציין את העבודה הרבה שעושה משרדו בכל הקשור לחיבור העיר הדרומית עם המרכז, צעדים שיעזרו לפתח את האזור מבחינה כלכלית, תיירותית ותעסוקתית. "אנו עובדים היום במרץ על פיתוח, שדרוג ובנייה של כביש הערבה, שוקדים על תוכניות להקמת נמל תעופה בתמנע, ואין לי ספק שלא ירחק היום בו נוכל לנסוע ברכבת מאילת ועד קריית שמונה", אמר השר.

יו"ר הדירקטוריון החדש של נמל אילת, שבתאי צור, נשא אף הוא דברים ואמר: "ממשלת ישראל הגדירה את שני התחומים המרכזיים, שבמסגרתם פועל הנמל: התחום הראשון הוא המדיני - כלכלי, שער דרומי למדינות המזרח, ופיתוח המסחר והתיירות. התחום השני הוא הביטחוני - צבאי: שער בטוח ואלטרנטיבה לנמלי המזרח התיכון. הפוטנציאל הגלום בנמל אילת הוא עצום. למרות היותנו נמל קטן יחסית, המיקום שלנו הוא החשוב. השווקים האסיאתיים המתפתחים מעניקים לנו יתרון מיקומי, ואין לי ספק שחשיבות הנמל רק תלך ותגדל בשנים הקרובות".

מנכ"ל נמל אילת, אבישי כהן, פרש בפני האורחים את התוכניות העסקיות והיעדים שהוצבו לנמל אילת לשנים הבאות, ביניהם: השקעות בתשתיות ופיתוח עתידי בסך כולל של 367.3 מיליון שקלים, תיאר את העבודות המתקיימות בימים אלה בשיתוף חנ"י, להארכת הרציפים הדרומי והצפוני, וסיכם את דבריו כשציין שנמל אילת הוא נמל רווחי, גמיש וחזק כלכלי, שעשוי להוות ללא ספק חלופה נוספת לתעלת סואץ.

ריצ'רד דוידסון, מנהל פיתוח עסקי בנמל עקבה, ברך בשמו ובשם שותפו ניל מקיין, את נמל אילת על הפעילות המשותפת בין הנמלים, ועל היוזמה לשתף פעולה גם בעתיד בכל הנוגע לייבוא מאירופה וממזרח אסיה לאזורנו.