נגיף הקורונה: חברות הקרוזים משעות הפלגות לסין

חברות הקרוזים הבולטות בעולם הודיעו כי הן משעות את הפעילות בסין ומבטלות הפלגות בשל התפשטותו של נגיף הקורונה. בנמל סינגפור החלה סריקה של הנוסעים העוברים בו


12:14 ,28.01.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות קרוזים רבות הודיעו כי הן מבטלות הפלגות לסין, וזאת בשל התפרצות נגיף הקורונה במדינה. הנגיף החדש, שהופיע לראשונה בעיר ווהאן הסינית בדצמבר, אחראי על פי פרסומים למותם של 81 איש והדביק כ-3,000 אחרים.

 

חברת רויאל קריביאן הודיעה על ביטולה של הפלגת Spectrum of the Seas שהיתה אמורה לצאת אתמול, 27 בינואר, ממסוף השיט הבינלאומי במחוז באושאן, שנחאי.

 

החברה הודיעה בהצהרה לעיתונות כי ״ההחלטה התקבלה לשם תיאום מלא עם מניעת מחלות ולהבטיח את בריאותם ובטיחותם של הנוסעים והצוותים״.

 

חברת קוסטה קרוז הודיעה כי מפסיקה את הפעילות בסין עד 4 בפברואר, והדבר כולל את האניות Costa Atlantica, Costa Venezia, Costa Serena ו-Costa neoRomantica.

 

 

חברות MSC Cruises, Astro Ocean ו-Dream Cruises הודיעו על נקיטת אמצעי זהירות דומים.

 

משרד החוץ האמריקני פרסם התראה לנוסעים ברמה 4 בה הוא מבקשה לו לנסוע לאזור מחוז הובאיי בסין בו נמצאת העיר וואהן.

 

נציין כי האנייה Costa Venezia אשר הגיעה אתמול לנמל שנזן בסין הושמה בסגר. על הספינה היו כ-5,000 איש על סיפונה, כולל 150 נוסעים שכבר ביקרו בעבר במחוז הובאיי.

 

על פי דיווח של הרשויות בסין כ-13 נוסעים שהיו על סיפון האנייה אובחנו כנושאים את הנגיף, וצוות רפואי נשלח לאנייה כדי לבצע הערכות.

 

נציין כי גם רשויות נמל סינגפור החלו לבצע סריקות של העוברים בכל נקודות היציאה והכניסה עבור נוסעים בתחומי הנמל, וזאת במטרה לבדוק חום גוף חריג ולחפש אחר חולים פוטנציאליים בנגיף הקורונה. צעדים אלו ננקטים גם במסופי אניות הקרוזים והמעבורות.