משרד התחבורה פרסם והפיץ את הנוהל המסדיר את תשלומי התשתית הנמליים

הנוהל החדש, המסדיר את העברת התשלומים בין חברות הנמל לחברת נמלי ישראל (חנ"י) משלים את רפורמת התעריפים שנחתמה בחודש אפריל האחרון . השר כץ: הרפורמה תציב את מדינת ישראל בשורה אחת עם המדינות המתקדמות והמודרניות באגן הים התיכון


00:00 ,20.09.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

הנוהל החדש, המסדיר את העברת התשלומים בין חברות הנמל לחברת נמלי ישראל (חנ"י)משלים את רפורמת התעריפים שנחתמה בחודש אפריל האחרון . השר כץ: הרפורמה תציב את מדינת ישראל בשורה אחת עם המדינות המתקדמות והמודרניות באגן הים התיכון
 
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הפיץ היום (יום שני) לחברות הנמלים את הנוהל המסדיר את תשלומי דמי התשתית הנמליים. ממשרד התחבורה נמסר כי זהו "צעד נוסף לקראת הרפורמה בתעריפי הנמלים שתיכנס לתוקף בשבוע הבא".
 
הנוהל החדש המסדיר את העברת התשלומים בין חברות הנמל לחברת נמלי ישראל (חנ"י), משלים את רפורמת התעריפים שנחתמה בחודש אפריל האחרון על ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.
 
שר התחבורה ציין כי יישומה של רפורמת התעריפים הינו שלב חיוני בתהליך הרפורמה הכולל של נמלי ישראל שהחל את דרכו לפני חמש שנים, תהליך האמור לשפר את היעילות והתחרותיות של הנמלים לטובת המשתמשים בשירותי הנמל בפרט ולמשק הישראלי בכלל. "יישום רפורמת התעריפים מהווה אבן דרך נוספת לשיפור איכות משק התחבורה בישראל" הוסיף כץ.
 
ממשרד התחבורה נמסר כי עקרונות הרפורמה קובעים כי מחירי שירותי הנמל יתבססו על עלות מתן השירות; הסבסוד הצולב בין שירותי הנמל השונים ובין השירותים הניתנים למטעני יבוא ולמטעני יצוא יבוטל בהדרגה. כמו כן, תשמר האיתנות הפיננסית של חברות הנמל, לצד הקצאת מקורות לפיתוח הנמלים.
 
השר כץ ציין כי הרפורמה תציב את מדינת ישראל בשורה אחת עם המדינות המתקדמות והמודרניות באגן הים התיכון. לדבריו, היא תביא בטווח הארוך לחיסכון של יותר ממיליארד שקל למשק הישראלי וליציבות פיננסית לחברות הנמל ותהווה בסיס להגברת התחרות בענף הנמלים.