מצרים: נמל דמיאטה המצרי חתם הסכם פיתוח עם חברה אירופאית

על פי מזכר ההבנות חברת Eurogate & Contship Italia תקים באזור מערכת לוגיסטית שתכלול מסוף מכולות, קו רכבת, נמל יבשתי וגם אזור חלוקת מטענים בהשקעה של 750 מיליון יורו בשלב הראשון


10:04 ,12.09.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה המצרי, כאמל אל-וואזיר, היה עד אתמול לחתימה על מזכר הבנות בין משרד התחבורה שיוצג על ידי רשות נמל דמיאט לבין אחת החברות הגדולות באירופה בתחום פעילות מסופי המכולות, הנמלים היבשתיים והלוגיסטיקה, חברת Eurogate & Contship Italia. היעד של מזכר ההבנות כך לפי השר הוא להביא להקמת המערכת הלוגיסטית הגדולה ביותר במזרח התיכון ובאפריקה, שיכלול את מסוף מכולות בנמל דמיאט, קו רכבת, נמל יבשתי ואזור חלוקת מטענים בהשקעות כוללות של 750 מיליון יורו כשלב ראשון.

 

שר התחבורה הצהיר כי מזכר ההבנות נועד גם להשיג שיתוף פעולה להכנת מודל עסקי ליישום הפרויקט כך שהדבר יסייע למגמת ההתפתחות הכלכלית של נמל דמיאט והסביבה הקרובה אליו, מתוך שאיפה להגברת התחרותיות של נמלי מצרים.

 

השר אל-וואזירי הדגיש כי הפרויקט יהפוך את נמל דמיאט למרכז אזורי, שיתרום לפתיחת שווקים חדשים עבור היצוא המצרי באמצעות הפעלת שירותי שילוח ישיר חדשים. אל-וואזירי צפה עוד כי הפרויקט יתרום גם למשוך השקעות ישירות זרות למשק המצרי. השלמת מחקר ההתכנות של הפרויקט אמורה להסתיים בתוך תקופה של ארבעה חודשים. עבודות ההקמה צפויות להסתיים בשנת 2022 והפעלת המסוף תחל לאחר מכן.