מצרים: ניסיון נוסף להחיות את ההובלה בנהר הנילוס

השבוע פורסם מכרז שלישי להפעלת נמל דמיאטה על גדות הנילוס, וזאת לאחר ששני מכרזים קודמים נכשלו בשל חוסר היענות משקיעים


12:35 ,16.01.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

"רשות ההובלה בנהר" המצרית פרסמה השבוע בפעם השלישית מכרז לשימוש, הפעלה ותחזוקת נמל דמיאטה, וזאת לאחר כישלון במציאת משקיע בשתי הפעמים הקודמות בהן פורסם המכרז. גורמים במצרים צופים כי גם הסבב הזה של המכרז נדון לכישלון בגלל הרעת התנאים. בין השאר משך הזיכיון במכרז הנוכחי צומצם ל-10 שנים במקום 20 שנים בשני המכרזים הקודמים.

 

נמל דמיאטה בנהר הנילוס כולל רציף בשטח של 1200 מ"ר ועומקו 5.5 מטר. לנמל זה יש גישה לנמל הים של דמיאטה. חברות במצרים טוענות כי התקופה המוגדרת במכרז – 10 שנים – אינה מספיקה לכיסוי ההשקעות הרצויות לפרויקט. עוד נטען כי חברות מצריות נרתעות מהעובדה שהפרויקט מפוקח על ידי שני גופים במקביל – רשות ההובלה בנהר ונמל דמיאטה. חברה המעוניינת להשתתף בפרויקט צריכה להפקיד סכום של כ-500 אלף לירות מצריות (כ-30 אלף דולר).

 

איימן סאלח, יו"ר רשות נמל דמיאטה טען כי הסיבה שחברות אינן נענות למכרז נעוצה בהיעדר תשתיות מספיקות וכן היעדר נמלים בנהר הנילוס במחוזות השונים של מצרים. לפי גורמים במצרים, הליך הוצאת האישור להקמת נמלים על נהר הנילוס הוא מסורבל ויכול לקחת למעלה מחמש שנים.

 

יצוין כי השימוש בנמל נהר הנילוס בדמיאטה החל בשנת 2009 עם הובלת דשנים, תבואה, מלט וסוכר כשמי שהייתה אחראית על הפעילות הייתה "החברה הלאומית לנמלי הנהר".