מצרים מתחילה לשחרר סחורות מהנמלים בעקבות שיפור בהיצע הדולרי

נמלי מצרים היו עדים בחודשים האחרונים להיווצרות "פקק" של סחורות מבלי יכולת לשחררן על רקע המחסור בדולרים הנחוצות למימון פעולות הייבוא


09:44 ,07.03.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

הממשלה במצרים תקדם בימים הקרובים שחרור סחורות ש"נתקעו" בחודשים האחרונים בנמלי הים שונים, בעיקר מוצרי מזון, תרופות ותשומות ייצור.

 

ביום חמישי יגיע ראש הממשלה מוסטפא מדבולי לנמל אלכסנדריה כדי לפקח על העבודות. השחרור מהמכס מתאפשר לאחר זרם דולרים לקופת המדינה המצרית, בין אם בזכות עסקת הענק עם האמירויות לפיתוח פרויקט "ראס אל חכמה" ובין אם ממקורות אחרים. לפי הודעת הממשלה, שחרור המוצרים מהמכס יסייע להפחתת המחירים בשוק.

 

בהצהרה שפרסם מדבולי הוא אמר: "לאור הגידול במשאבי הדולרים בימים האחרונים, בין אם מעסקת ראס אל חכמה, ובין אם מקורות אחרים, יתחיל ביצוע הנחיות הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי לשחרר במהירות ובאופן מיידי את הסחורה הנמצאים בנמלים שונים, בתנאי שהדבר ייעשה בתיאום עם הבנק המרכזי והמשרדים הרלוונטיים לשחרור מהיר במיוחד של מוצרי מזון, תרופות, מזון ותשומות ייצור, אשר יתרמו לאיזון וירידת המחירים".

 

ראוי לציין כי נמלי מצרים היו עדים בחודשים האחרונים להיווצרות "פקק" של סחורות מבלי יכולת לשחררן על רקע המחסור בדולרים הנחוצות למימון פעולות הייבוא.