מסתמן: הסכם עבודה בנמלי החוף המערבי של ארה״ב

התקבלו הסכות על חוזה חדש לתקופה של שש שנים המכסה 29 נמלים, בכפוף לחתימה סופית של שני הצדדים. נשיא ארה״ב, ג׳ו ביידן: ההסכם מהווה מענה עבור עובדי הנמלים שסופסוף יקבלו את השכר, ההטבות ואיכות החיים המגיעים להם


14:18 ,15.06.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול בארה״ב הושגו הסכמות עם חוזה עבודה זמני שאמור לסייע לנמלים בחוף המערבי של ארה״ב להימנע מהפרעות משמעותיות במהלך עונת השיא של השילוח מאוחר יותר הקיץ.

 

לאחר שהשיחות במו״מ נמשכו יותר משנה, האיגוד הימי הפסיפי ואיגוד ה-Longshore and Warehouse International הודיעו כי הסכימו על חוזה לשש שנים המכסה 29 נמלים, בכפוף לחתימה סופית של שני הצדדים. זהו צעד גדול לקראת מניעת צרות חדשות בשרשרת האספקה עבור הכלכלה האמריקאית. נציין כי אתמול הגיעה שרת העבודה האמריקאית בפועל, ג׳ולי סו, לפגישות עם הצדדים במו״מ.

 

השיחות נמשכו יותר משנה והתקיימו כדי להחליף את החוזה הקודם שתוקפו פג ביולי. שני הצדדים צריכים כעת לאשרר את ההסכם.

 

העסקה, שהוכרזה בהצהרה משותפת ביום רביעי, מגיעה כאשר הכלכלה הגדולה בעולם נאבקת באינפלציה ועליית הריבית, בעיות שיוחרפו עקב השבתת נמלים.

 

בעוד נפחי היבוא יורדים ברחבי ארה״ב, נמלי החוף המערבי מאבדים נתח שוק כאשר משלחים מפנים את המטענים שלהם למרכזים ימיים בחוף המזרחי בין השאר כדי למנוע שיבושים פוטנציאליים.

 

נשיא ארה״ב, ג׳ו ביידן, בהצהרה ביום רביעי בלילה, בירך על ההסכם הטנטטיבי כהוכחה לכך ש״העסקה קיבוצית עובדת״, ואמר שהוא מהווה מענה עבור עובדי הנמלים ש״סופסוף יקבלו את השכר, ההטבות ואיכות החיים המגיעים להם״ לאחר שעברו את תקופת הקורונה עם עומסי שיא בנמלים.