מספנות ישראל תקים מפעל חדשני לייצור קירות ומוצרי גבס

המפעל החדשני יוקם באתר מספנות ישראל בחיפה וצפוי להעסיק כמאה עובדים בהיקף השקעה של כ-140 מיליון שקל. איל הכט, מנכ״ל סימנט שיכהן כמנכ״ל החברה החדשה: ״שוק תשומות הבנייה בישראל עתיד לגדול בקצב מואץ בשנים הקרובות. נוביל בתחום הגבס את המהפכה שהובלנו בתחום המלט״


12:35 ,22.03.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

תעשיות מספנות ישראל הודיעה היום כי בכוונתה להרחיב את פעילותה בתחום תשומות הבנייה ולהיכנס, בהשקעה מהותית, לפעילות בתחום הגבס ולהקים מפעל חדשני לייצור לוחות ומוצרי גבס. על פי הדיווח הבוקר של תעשיות מספנות ישראל, הפעילות תבוצע במסגרת חברה חדשה אשר 95% ממניותיה יוחזקו על ידי תעשיות מספנות ישראל (בבעלות שלומי פוגל, משפחת שמלצר וסמי קצב) ו-5% ממניותיה יוחזקו על ידי איל הכט, מנכ״ל סימנט. הכט נחשב לבעל ניסיון רב בתחום הפעילות הגבס בארץ ובחו״ל. הכט, שיכהן כמנכ"ל החברה החדשה, הקים את פעילות הגבס של טמבור וניהל אותה במשך 8 שנים. זאת לאחר פעילות נרחבת שהוביל הכט בתחום הגבס במספר מדינות בעולם.

 

לאחר שסימנט מקבוצת תעשיות מספנות ישראל הובילה בשנתיים האחרונות מהפכה בתחום המלט בישראל, הקבוצה מתכוונת כעת להוביל מהפכה דומה והפעם בתחום הגבס. תחום הגבס בישראל מגלגל כמיליארד שקל בשנה ובמסגרתו נמכרים בארץ מוצרי גבס שונים מסוג לוחות גבס (קירות גבס) וטיח גבס.  התחום נחשב לדואופול הנשלט במשך שנים על ידי שתי חברות: אורבונד וטמבור והן אלו שמכתיבות את המחירים, סוגי המוצרים, זמני האספקה וכדומה.

 

בתעשיות מספנות ישראל אומרים היום כי בכוונת החברה החדשה להוביל מהפכה צרכנית וטכנולוגית ולחולל תחרות שתוביל לשיפור השירות ולהורדת מחירים בתחום הגבס, כפי שחוללה הקבוצה בתחום המלט. בחברה מסבירים כי תחום תשומות הבנייה לסוגים השונים בישראל, אשר היה נחשב לתחום שמרני יחסית שלא השתנה במשך עשרות בשנים, עובר בשנים האחרונות שינויים עמוקים לרבות אימוץ טכנולוגיות חדשות, יצור חומרים חדשים ושיטות עבודה חדשניות ומהירות. בהקשר זה יצויין כי לאחרונה הודיעה תעשיות מספנות ישראל על כניסה לתחום נוסף בתשומות הבנייה, באמצעות חברת סימנט, במסגרתו השקיעה בחברת הסטארט־אפ Beyon3D  שפיתחה טכנולוגיה מתקדמת ואוטומטית לייצור מוצרי בטון, אריחים וחיפויים על ידי רובוט חדשני.

 

על פי הדיווח הבוקר, בכוונת תעשיות מספנות ישראל לנצל את הסינרגיה הקיימת בפעילויות הקבוצה בתחום המלט ואת היתרונות הלוגיסטיים שיש לה במגזר הנמלי ולהקים באתר מספנות ישראל בחיפה מפעל חדשני לייצור מוצרי גבס ולוחות גבס. המפעל החדש יעשה שימוש בטכנולוגיות, ובכלל זה טכנולוגיות סביבתיות, המתקדמות בעולם בתחום ייצור קירות ומוצרי גבס שיבואו לידי ביטוי הן באיכות המוצרים והן באורך החיים שלהם. במקביל, בכוונת החברה לבחון השקעות בישראל ובחו״ל בתחום הפעילות החדש.

 

מפעל הגבס החדש של תעשיות מספנות ישראל, שיעסיק כ-100 עובדים, צפוי להתחיל לפעול כבר בשנת 2023, בכפוף לקבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים. להערכת החברה, היקף ההשקעה בתחום הפעילות החדש יעמוד על סך של כ-140 מיליון שקל ובכוונת תעשיות מספנות ישראל לממן את ההשקעה ממקורותיה העצמיים ועל ידי הלוואות מתאגידים בנקאיים.

 

איל הכט, מנכ״ל סימנט ומי שיכהן גם כמנכ״ל מפעל הגבס: ״הכניסה לתחום הגבס הינה נדבך נוסף באסטרטגיית הקבוצה להתרחב לתחומי פעילות נוספים בתחום תשומות הבנייה, תחומים משלימים לפעילות החברה בתחום המלט. על פי ההערכות, בעשרות השנים הקרובות מדינת ישראל תכפיל את עצמה והביקושים לבנייה ולשילוב טכנולוגיות מתקדמות, רק גדלים ומתעצמים. הדבר צפוי להוביל לביקושים ולשימוש גובר בלוחות גבס מתקדמים ובמוצרי גבס שישפרו ויוזילו את מהירות הבנייה״.

 

לדבריו, המודל על פי יוקם המפעל החדש יהיה יעיל ותחרותי מאוד, בדומה לפעילות בתחום המלט. ״אנו מתכוונים להוביל בתחום הגבס את המהפכה הצרכנית שעשינו בישראל בתחום המלט: לפתח את תחום הבנייה בישראל ולחולל תחרות שתוביל להורדת יוקר המחיה והוזלת עלויות הבנייה לקבלנים, למשרדי הממשלה ולציבור, תוך הקפדה בלתי מתפשרת על  רמת השירות ואיכות המוצרים״, אומר הכט.

 

סימנט הוקמה בשנת 2016 על רקע החלטת ממשלת ישראל לפתוח את שוק המלט לתחרות, אחרי עשרות שנים של שליטה מונופוליסטית. החברה, המחזיקה כיום בנתח ל כ-15% משוק המלט בישראל העומד על כ-10 מיליון טונות בשנה, שולטת בכל שרשרת אספקת המלט ללקוחותיה. החל משלב ייבוא המלט היישר מהיצרן הגדול בעולם באמצעות צי אניות בבעלות החברה, דרך הובלתו ופריקתו במסוף המלט של החברה בנמל מספנות ישראל, אחסונו והתאמתו לדרישת הלקוחות, ועד והפצתו הסופית לנקודת היעד באמצעות צי משאיות של החברה.