מספנות ישראל: היתר לעבוד בשבת

לאור התור התפעולי הארוך בנמלי חיפה ואשדוד, קיבל נמל מספנות היתר לעבוד גם בימי שבת, אולם גם על העורף התפעולי לעבוד בשבת. ברבעון הראשון השנה נמל מספנות טיפל ב-1.1 מיליון טון – גידול של 14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד


15:03 ,25.04.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

נמל מספנות ישראל שעוסק בתחום המטען הכללי והצובר יכול לטפל בחמש אניות במקביל ברציפיו המשתרעים על פני 1 ק״מ. נמל מספנות עובד מסביב לשעון על מנת לתת שירות לאניות הללו, וזה כולל חגים.

 

ברבעון הראשון השנה נמל מספנות טיפל ב-1.1 מיליון טון – גידול של 14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. המגבלה העיקרית של נמל מספנות הינה של רציפים ושל שטחי אחסון.  

 

בדיון החירום שהתקיים בשבוע שעבר בהנהגת ועד הלוגיסטיקה של התאחדות התעשיינים ציין צביקה שכטרמן, מנכ״ל מספנות ישראל, כי זמני ההמתנות חריגים במיוחד וכי הוא מעולם לא ראה פעילות כה חריגה. לדבריו, המתנה חריגה של אניות קטנות העולה על 17 יום עולה הון עתק למפעיליה, ובנוסף, היא תגרום לבעלי האנייה לחשוב פעמיים לפני שתגיע בשנית לישראל.  

 

שכטרמן ציין כי לאור התור התפעולי הארוך בנמלי חיפה ואשדוד, קיבל נמל מספנות היתר לעבוד גם בימי שבת, אולם גם אם הנמל יפעל בשבת – ללא נהגי משאיות שייקחו את המטענים מהנמל וללא מסופים עורפיים שיקלטו את המטענים בשבת – העבודה בשבת לא תסייע רבות. נזכיר כי בימים אלה מתקיים חודש הרמדאן ונהגים רבים מהמגזר הערבי עובדים פחות בשל הצום אליו הם מחוייבים.

 

שכטרמן ציין עוד כי הנהלת נמל מספנות מחפשת פתרונות אחסון מחוץ לשטחי הנמל, וכי אם פתרונות אלו יתאפשרו הדבר יסייע לעלייה בתפוקות הנמל.