מסימני הקורונה: הופסק מו״מ להרחבת צי הסוחר המצרי

מגיפת קורונה גרמה לדחיית המו״מ בין משרד התחבורה המצרי לבין חברת ״זייתון גרין שיפינג״ מדובאי בנוגע לפיתוח הצי הסוחר של מצרים. הצדדים היו במגעים מתקדמים לרכישת שמונה אניות חדשות


10:22 ,01.06.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

מגיפת קורונה גרמה לדחיית המו״מ בין משרד התחבורה המצרי לבין חברת ״זייתון גרין שיפינג״ מדובאי בנוגע לפיתוח הצי הסוחר של מצרים. המשרד קיים פגישת מו״מ עם החברה מהאמירויות במהלך חודש פברואר, לאחר שראשיו הביעו נכונות להקמת תחנה לאספקת גז טבעי לאניות וכן לרכישת 8 אניות חדשות.

 

גורם במשרד התחבורה המצרי אישר כי המו״מ בין הצדדים הוביל לחתימת מזכר הבנות, שסעיפיו נבדקים בימים אלה על ידי היועץ המשפטי של המשרד לצורך ביצוע תיקונים. הגורם הוסיף כי משרד התחבורה המצרי הציע לחברת זייתון נתח בנכסי ״חברת המעבורות של קהיר״, ודרש גם לרכוש אניות חדשות שמאופיינות בצריכת דלק נמוכה יותר ובכך שהן ידידותיות לסביבה.

 

חברת ״זייתון גרין שיפינג״ פעילה בתחום בניית אניות תוך שימור הסביבה. בין השאר היא בונה אניות מכולות ענקיות הפועלות באמצעות גז טבעי. החברה פועלת בשת״פ עם חברות בינלאומיות כמו יונדאי וסמסונג לתעשיות כבדות.

 

הגורם אמר כי הצד המצרי מעריך כעת מחדש את היקף הייבוא והייצוא המצרי הצפוי במהלך העשור הקרוב כדי להתאימו להפעלת אניות חדשות שיצטרפו לצי הסוחר. הוא הדגיש את החשיבות של שינוי תנאי הבעלות על אניות, הנפת הדגל המצרי ותיקון חוק הסחר הימי בהתאם לתנאים והדרישות של הסחר הבינלאומי בעידן קורונה.