ממשלת ירדן מתנגדת לכוונת חברות ספנות להשית היטל חדש על מכולות בעקבה

מספר חברות ספנות השיתו "היטל איזון" על סך של 100 דולר למכולת 20 רגל, בכדי לאזן בין מספר המכולות הנטענות והנפרקות בעקבה. בממלכה מתנגדים למהלך הלא חוקי, לטענתם, וגם בשל המצב הכלכלי


00:00 ,17.02.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התחבורה של ממלכת ירדן הודיע כי דחה בקשתן של מספר חברות ספנות להטיל מס חדש על מכולות הנפרקות בנמל עקבה. מספר חברות ספנות הפועלות בירדן השיתו היטל בשיעור של 100 דולר למכולה 20 רגל תחת השם "היטל איזון", בטענה שאין איזון בין מספר המכולות הנטענות ואלה הנפרקות בנמל עקבה.

המנהל הכללי של משרד התחבורה הירדני, מוהנד אלקצ'אה, מסר כי ממשלת ירדן מתנגדת מכל וכל למהלך זה, אשר ההכנסה ממנו צפוי להגיע ל-30-40 מיליון דולר בשנה, בשל המצב הכלכלי והעובדה שההיטל החדש יגולגל ישירות על הצרכן הירדני.

לדבריו, משרד התחבורה הירדני הבהיר ללשכת סוכני הספנות כי הטלת היטל מסוג זה אינה חוקית הן מבחינה משפטית והן מבחינה מסחרית ודרש לבטלו מיד, גם בשל העובדה שהוא פוגע במאמצי ממשלת ירדן להפוך את נמל עקבה לבר תחרות בין נמלי האזור.

ראש לשכת סוכני הספנות בירדן בסאם אלג'אזי הבהיר כי, ההיטל לא יוטל על מכולות בכל קווי הספנות וכי מחירי הובלת המכולות לממלכה מתעדכנים באופן תדיר. לדבריו, בעיית חוסר האיזון בין מכולות יבוא וייצוא קיימת בנמלים רבים באזור ביניהם תימן, עומן ובחריין וההיטל אינו נכנס לכיסו של סוכן הספנות אלא נובע מהסכמים עם מספר חברות ספנות.