תעלת פנמה עברה את תעלת סואץ כמעבר המועדף בין אסיה לנמלי החוף המזרחי של ארצות הברית.
על פי משרד האנאליסטים הימיים אלפליינר, 51% מהקיבולת בקווי הסחר עברה בתעלת פנמה, לעומת מעבר של 49% בתעלת סואץ.
עד לאחרונה נפל נתח השוק של פנמה בקווי הסחר אסיה-החוף המזרחי מ-74% ב-2010 ל-44% בחודש פברואר האחרון. עוד צוין, כי בחודש האחרון עלתה הקיבולת בקו הסחר ב-20%, עד לשיא של 143 אלף TEU.
באלפליינר ציינו מספר גורמים ליתרון של תעלת פנמה על פני תעלת סואץ: פעילות פיראטית בדרום הים הסיני ובמפרץ עדן; סיכוניי מלחמה בחוף תימן ובלוב, פעולות טרור בתעלת סואץ, והחובה החוקית להציל מהגרים הבורחים ממדינות המוצא שלהם במזרח התיכון, כולל היתקלות אפשרית עם לוחמים של ארגון המדינה האסלאמית.
עוד פורסם, כי חמישה מתוך שישה קווי השירות שהושקו, או השוקו מחדש השנה, משתמשים במעבר בתעלת פנמה ולא בתעלת סואץ.
בנוסף, בין ינואר למאי השנה רשמו שישה מהנמלים המרכזיים בחוף המזרחי של ארצות הברית עלייה של 14% בטיפול במטען, לעומת ירידה של 3% בקרב נמלי החוף המערבי.