לראשונה: חברת נמל אשדוד חתמה על הסכם 'חלונות' עם חברת Evergreen

ההסכם נחתם באמצעות גרין ספנות, נציגת חברת הספנות הטייוואנית בישראל. אוהד ורד, מנכ"ל גרין ספנות: מדובר בעליית מדרגה משמעותית בשירות אותו אנו מקבלים מנמל אשדוד. שוקי סגיס: מעתה מערכת היחסים בינינו לבין לקוחותינו תהיה מושתתת גם על הסכמים משפטיים


00:00 ,03.10.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסכם נחתם באמצעות גרין ספנות, נציגת חברת הספנות הטייוואנית בישראל. אוהד ורד, מנכ"ל גרין ספנות: מדובר בעליית מדרגה משמעותית בשירות אותו אנו מקבלים מנמל אשדוד. שוקי סגיס: מעתה מערכת היחסים בינינו לבין לקוחותינו תהיה מושתתת גם על הסכמים משפטיים

 
חברת נמל אשדוד הודיעה היום על חתימת הסכם חלונות ראשון עם חברת הספנות הטיוואנית Eevrgreen, הנחשבת לרביעית בגודלה בעולם. ההסכם נחתם באמצעות נציגת החברה בישראל, גרין ספנות בע"מ. חברת נמל אשדוד מתכננת לממש את תוכנית החלונות על 50% מרציפי המכולות בנמל. מחברת נמל אשדוד נמסר כי מימוש התוכנית יביא לגידול בהיקף המכולות וקווי הספנות הפוקדים את הנמל.
 
לדברי אוהד ורד, מנכ"ל גרין ספנות, "כנציגיה הרשמיים של Evergreen בישראל, אנו חושבים שמדובר בעליית מדרגה משמעותית בשירות אותו אנו מקבלים מנמל אשדוד. אין ספק שהעובדה שחברת נמל אשדוד מעניקה  שירותי חלונות לחברות הספנות מהווה יתרון גדול. חברת אוורגרין, כחברת הספנות הרביעית בגודלה בעולם, מחויבת ללקוחותיה ותמשיך למצוא את הדרכים לייעל את השירות".
 
לדברי שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, "תוכנית החלונות היא נדבך נוסף ברמת השירות אותה אנו מציעים ללקוחותינו, ומהווה מהפכה בסדרי כניסת האוניות לנמל. חברת נמל אשדוד שמחה מאוד על חתימת ההסכם עם Evergreen, והחברה הראשונה לחתום על הסכם חלונות עם חברת נמל אשדוד. מעתה מערכת היחסים בינינו לבין לקוחותינו לא תהיה מושתתת רק על תקנות הנמלים, אלא גם על הסכמים משפטיים, על כל המשתמע מכך. כמו תמיד, חברת נמל אשדוד עומדת בראש חזית הטכנולוגיה וההתייעלות בקרב נמלי ישראל, והיא הראשונה ליישם את הסכמי השירות בשיטת החלונות".
 
בביצוע הפרויקט נדרשה חברת הנמל לשלב פעילות בין מספר אגפים ניהוליים בחברה: חטיבת התפעול, חטיבת הכספים והמחלקה המשפטית בשילוב עם נציגי גרין ספנות. בשיתוף הפעולה שהוביל לחתימת ההסכם נטלו חלק אוהד ורד, מנכ"ל גרין ספנות; ניר מולסון, המשנה למנכ"ל גרין ספנות; אפי ארבל, סמנכ"ל כספים בחברת נמל אשדוד;  אלדד וקסמן, סמנכ"ל תפעול; עו"ד קרן רפלסקי, היועצת המשפטית של חברת נמל אשדוד; עו"ד יסמין מילר, סגנית היועמ"ש וד"ר יהודה היימליך, מנהל פיתוח עסקי ואיכות הסביבה בחברת נמל אשדוד; וחנה דנינו, מנהלת משרד גרין ספנות באשדוד.
 
תוכנית החלונות מאפשרת הקצאת רציפים לאניות מכולה בהסכמי חלון קבועים. בדרך כלל, סדר כניסת אוניות לנמל, נקבע על ידי כללי "התור התפעולי". הסכמי שירות לעגינה בשיטת החלונות מהווים שינוי משמעותי מהשיטה של "התור התפעולי" והיא הנוהג המקובל בעולם הספנות בנמלים המתקדמים.
 
השיטה מתבססת על הסכם מסחרי בין חברת הנמל לחברת הספנות. בהוראות ההסכם מקצה חברת הנמל לחברת הספנות חלון זמן שבועי לעגינה ולקבלת שירותי פריקה וטעינה. במידה והאוניות של חברת הספנות תגענה לנמל בחלון הזמן שנקבע בהסכם, מתחייבת חברת הנמל על תפוקות עבודה מוסכמות, דבר שיבטיח לחברת הספנות עגינה עם הגעה לנמל וסיום העבודה בזמן שסוכם. חברת הספנות מתחייבת בפני חברת הנמל, על פקידה קבועה לאורך תקופת ההסכם ולנפח פעילות משמעותי.