ללא הורדת מחיר המינימום תפרוש קבוצת גולד בונד מהמכרז להפרטת נמל אילת

בקבוצה הופתעו לגלות שהמדינה הציבה תו מינימום של 100 מיליון שקל בהליך ההתמחרות. מנכ"ל הקבוצה אריה קרמן: "חשבנו שמדובר בבדיחה"


00:00 ,27.06.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת גולד בונד תפרוש מהתמודדות על המכרז להפרטת נמל אילת במידה והמדינה לא תסיר את תו מחיר מינימום שקבעה להתמודדות במכרז, שעומד על 100 מיליון שקל.

כך אמר היום (ד') ל"PORT2PORT" מנכ"ל הקבוצה אריה קרמן.

קרמן: "אם לא תהיה ירידה מהמינימום, לא נלך למכרז. זה לא בשבילנו. זה (תו המחיר) לא היה בהתחלה, כשהתחילו את המכרז. המדינה לא אמרה שמחיר המינימום הוא 100 מיליון, אלא הוסיפו אותו לפני כמה ימים. בהתחלה חשבנו שמדובר בבדיחה, אחר כך ראינו שמדובר בדבר ריאלי. אנחנו לא נלך על זה".

אתמול (ג') שלח בא כוחה של הקבוצה, עו"ד יוסף שם טוב ממשרד עורכי הדין גלוזמן, שם טוב, חוברס, ברויד ושות', מכתב למאיר שמרה, המשנה למנהל רשות החברות הממשלתיות ומנהל יחידת ההפרטה, ובו קבל על תו מחיר המינימום שהציבה המדינה להפרטת נמל אילת.

כתב שם טוב: "מרשתי בחרה להתקדם בתהליך ההפרטה ולהשקיע את הממון הרב הכרוך בך, שכן היא מאמינה ביכולותיה, על בסיס משאביה וניסיונה העסקי, לממש את הפוטנציאל הגלום בנמל אילת ולהביא לשגשוגו, דבר שישרת באופן חיובי את האינטרסים של כל הגורמים הרלוונטיים.

"מרשתי... הופתעה מהודעתכם בדבר קביעת 'מחיר הכרוז הנוכחי' לסך של 100 מיליון שקל כמחיר המינימום במסגרת הליך ההתמחרות. מרשתי סבורה כי קביעת מחיר המינימום כרף האמור אינו תואם (את) מצבה העסקי של חברת נמל אילת והינו משולל כל היגיון כלכלי".

עוד הוסיף שם טוב, כי המחיר אינו תואם את ההתפתחויות האחרונות ואת השלכותיהן על עתידה הכלכלי של חברת הנמל.

מתוך המכתב: "המצבת מחיר מינימום עשויה לגרום, להערכת מרשתי, לסיכול ההפרטה... מרשתי סבורה, כי טוב תעשה המדינה אם תסיר את דרישתה לקבוע מחיר מינימום במסגרת הליך ההתמחרות. ראוי כי מחיר המינימום יהיה המחיר הראשון שיוצא על ידי מי מן המשתתפים בהליך".

יצוין כי הליך ההתמחרות בהפרטת נמל אילת נקבע ל-3 ביולי.

נכון לעכשיו, לאחר פרישת קבוצת ממן מהליך ההפרטה, נותרו במכרז, בנוסף לקבוצת גולד בונד, שלוש קבוצות: חברת מפעלי תובלה (כי"ל), חברת גדות וחברת פפו ספנות.

עוד על הפרטת נמל אילת ראו ידיעה על קבוצת ממן.