כץ תוקף את יוגב: בפעם אחרונה שהוא ניהל חברה, זה הסתיים בהפסד של 80 מיליון שקל

שר התחבורה בתגובה על הכוונה של מנהל רשות החברות הממשלתיות להדיח את יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד: "זה לא יקרה"


00:00 ,17.12.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה ישראל כץ פתח הבוקר (ג') חזית ישירה נגד מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב, בעקבות כוונתו של האחרון להדיח מתפקידו את יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד גדעון סיטרמן.

אתמול נפתחו המעטפות בהליך המקדים לבחירת מפעילים לרציפים החדשים שמתכננת המדינה להקים בנמלי חיפה ואשדוד. בהליך התברר שלמכרז ניגשו ארבע חברות ניהול טרמינלים מהגדולות בעולם.

בעקבות ההליך כתב הבוקר כץ בדף הפייסבוק שלו: "הרפורמה בנמלים מתקדמת בצעדי ענק. אתמול ניגשו ארבע חברות בינלאומיות גדולות למכרז להפעלת שני הנמלים החדשים שייבנו באשדוד ובחיפה. יש כאן הבעת אמון גדולה במדינת ישראל ובתהליך.

"במקביל נשדרג גם את הנמלים הקיימים ותתפתח תחרות, שתוביל להוזלת יוקר המחייה ולהפיכת ישראל למרכז עולמי של סחר ותובלה ימית. אני מתכוון להמשיך ולהוביל את התהליך במהירות עד להשלמתו, בשיתוף ובגיבוי ראש הממשלה, כפי שעשיתי בשנים האחרונות.

"לצערי, יש גורמים בדרג הפקידותי שעדיין לא הפנימו את השינוי. שמעתי שמנהל רשות החברות רוצה להדיח את הנהלת נמל אשדוד, למנוע בחירת מנכ״ל ולנהל את הנמל במקומם. זה לא יקרה. אני השר הממונה. בפעם האחרונה שהוא ניסה לנהל חברה, זה ניגמר בפשיטת רגל ובאובדן של 80 מיליון שקל למשקיעים".

לכץ וליוגב יש היסטוריה עכורה, מאז הדיח השר את יוגב ביולי 2012 מתפקידו כיו"ר דירקטוריון חברת רכבת ישראל. באוגוסט השנה הביא שר האוצר יאיר לפיד למיניו של יוגב כמנהל רשות החברות הממשלתיות.

בתחילת חודש דצמבר השנה פתח יוגב מחדש את החזית עם כץ, לאחר ששלח מכתב ובו הזמנה לשימוע לפני פיטורים לסיטרמן ולשני דירקטורים בנמל אשדוד, בטענה, בין השאר, לניהול לא תקין, שכלל ניסיון למנות, לכאורה, מקורבים לסיטרמן, וכן אי טיפול לכאורה בעסקים הפרטים של יו"ר ועד העובדים בנמל אלון חסן.

המכתב נשלח בעקבות פניות של ועד עובדי נמל אשדוד וכן מכתב ששלח מנכ"ל הנמל לשעבר שוקי סגיס, ובו קבל על הניסיון של סיטרמן להתערב לדבריו בעבודה השותפת ולמנות מקורבים.

השבוע שלח יוגב מכתב נוסף לסיטרמן, ובו אסר על הדירקטוריון להמשיך בתהליך בחירת מנכ"ל קבוע לנמל, בטענה שחברי ועדת האיתור שהוקמה בנמל נמצאים תחת שימוע.

כתב יוגב: "אבקש כי טרם פתיחת תיבת הפניות ידון הדירקטוריון ויקבל החלטה בעניין השעיית הליך האיתור, עד למועד החלטת הרשות בעניין הדירקטורים האמורים"

יצוין שסיטרמן, כמו רוב הדירקטורים בחברת נמל אשדוד, הם מינויים של כץ.

ממשרד האוצר, המדברר את רשות החברות הממשלתיות, לא נמסרה תגובה לדברים.

ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה לדברים.

בחברת נמל אשדוד סירבו להגיב לדברים.