כניסת אוניות לנמל פורט סעיד מזרח דרך תעלה צדדית

כחלק מהמגעים שמנהל משרד התחבורה המצרי עם APM Terminals על הארכת תקופת היזכיון לניהול מסוף SCCT לא ייכנסו אוניות לנמל ישירות מהתעלה


11:37 ,26.11.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

ממשלת מצרים מנסה להגיע להסכם עם חברת ניהול הנמלים APM Terminals בנוגע להארכת תקופת ניהול של נמל פורט סעיד מזרח, הנמצא בכניסה לתעלת סואץ.

 

בנמל שוכן מסוף המכולות Suez Canal Container Terminals (SCCT), ש-APM Terminals מחזיקה ב-55% מהבעלות עליו.

 

את המגעים להארכת תוקף הזיכיון, לתקופה של 14 שנה, מנהל משרד התחבורה המצרי.

 

ההסכם המקורי בין SCCT לבין ממשלת מצרים פטר את החברה מתשלומי שכירות ומסים אחרים, בתמורה לבנייה רציף בעלות של 80 מיליון דולר על ידי החברה.

 

לדברי בכיר במשרד התחבורה המצרי, עלות הארכת תקופת הזיכיון שווה לממשלה 1.5 מיליארד דולר.

 

במקביל הגיעו הצדדים להסכמה על הכנסת אוניות מכולה קטנות יותר ל- SCCT דרך תעלה צדדית ישירות לתוך נמל פורט סעיד מזרח. זאת בכדי למנוע הגבלות בכניסה של אוניות לנמל, במיוחד כאשר האוניות מפליגות בשיירה לכיוון צפון. בנוסף, כך יפחתו המגבלות על שיירות העוברות בתעלה ויגביר את תנועת האוניות השבועית מ-50 ל-80.

 

SCCT מבקשת מהממשלה המצרית להעמיק את תעלת הכניסה הראשית לנמל ל-16 מטר בכדי לאפשר פקידת אוניות גדולות יותר. בתגובה מסרה הממשלה כי העמקת התעלה תצטרך להידחות עד לגמר חפירת תעלת סואץ המקבילה בשנה הבאה.