ירדן מציעה למצרים לשדרג את נמל הים של נואיבה

אנשי עסקים ירדנים הציעו לספק לרשויות המצריות בנמל הים של נואיבה את מכשירי הבידוק ושאר הציוד הנחוץ כדי לזרז את הבדיקות והעמידה במפרט הטכני של הדגימות לשם התייעלות בפעילות הייצוא


10:31 ,19.11.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חמדי אל טבאע, היו״ר הירדני של המועצה העסקית המשותפת למצרים ולירדן, ויו״ר איגוד אנשי העסקים הירדניים, אמר מוקדם יותר השבוע כי אנשי העסקים הירדנים הציעו לספק לרשויות המצריות בנמל הים של נואיבה את מכשירי הבידוק ושאר הציוד הנחוץ כדי לזרז את הבדיקות והעמידה במפרט הטכני של הדגימות - הליך שלוקח זמן ארוך יחסית. לדבריו, ציוד זה יזרז את פעילות הייצוא ויגדיל את היקף הסחר, במיוחד לאור העובדה שירדן מעוניינת להשתמש בנמלים מצריים לייצוא למדינות באפריקה בשותפות עם אנשי עסקים מצרים. דבריו אלה של אל טבאע נאמרו במהלך פתיחת המושב ה-21 של מועצת העסקים המצרית-ירדנית, שהתקיימה בעמאן.

 

עלי אלעאיד, שגריר ירדן במצרים שהשתתף באירוע הצהיר כי היקף חילופי הסחר בין ירדן לבין מצרים היה עד לצמיחה גבוהה יחסית במהלך שלוש השנים האחרונות, כשרשם עלייה של כ-20% והגיע ל-650 מיליון דולר. היצוא המצרי אחראי על 85% מנתון זה. השגריר הוסיף כי ההשקעות המצריות בירדן צנועות יחסית והן מגיעות ל-300 מיליון דולר בעיקר בתחום הגז הטבעי.