יצא המכרז לשיקום הרציף המזרחי בנמל חיפה

חברת נמלי ישראל מובילה תנופת פיתוח בנמל חיפה: השלימה לפני מספר חודשים את הרחבת עורף המסוף וכעת פונה לשיקום רציף המכולות; נמל חיפה: "הפרוייקט במזרחי יעשה ללא פגיעה ממשית בתפעול"


00:00 ,02.10.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמלי ישראל יצאה במכרז לשיקום רציף המכולות המזרחי בנמל חיפה. העבודות יכללו בין היתר חיזוק שיגומי הפלדה בחזית הים של הרציף, שיקום ויציקת בטונים בקורת חזית הים , שדרוג ההגנה על הרציף ועוד.

הפרויקט אמור להסתיים בתוך כ-3 שנים, ויתבצע במקטעים, כדי לאפשר לחברת נמל חיפה המשך תפעול רציף מכולות חיוני זה.

פרויקט זה הינו שלב נוסף בשדרוג רציף המכולות המזרחי . כזכור, לפני מספר חודשים הודיעה החברה על סיומו של פרויקט עתיר השקעה להרחבת מסוף המכולות המזרחי בהשקעה כוללת של כ- 170 מיליון שקל. הפרויקט מאפשר לחברת הנמל להגדיל את קיבולת המסוף ב- 110 אלף מכולות נוספות בשנה ברמת שירות גבוהה.

פרויקט הרחבת המסוף כלל עבודות תשתית ימיות ויבשתיות בהן הארכת ערוגה ב-255 מטרים, הכשרת שטחי אחסון מכולות , תשתיות חשמל,תקשורת, מים,ביוב ועוד.

בנוסף , ביצעה חברת נמלי ישראל גם את הארכתה של ערוגה A במסוף ב-65 מטרים.

שלמה ברימן , מנכ"ל חברת נמלי ישראל מציין כי "בשבוע שעבר התבשרנו כי העמקת תעלת כניסהלנמל חיפה אושרה במועצה הארצית לתכנון ולבניה והשבוע הנושא עתיד לעלות גם בפניהוועדה המחוזית. צעדים אלה ונוספים שחברת של חברת נמלי ישראל מבצעת בנמל חיפה נועדו למצות באופן מיטבי את תשתיות הנמל ולאפשר לחברת נמל חיפה את הרחבת הפעילות תוך מתן רמת שירות גבוהה ותפוקות גבוהות."

מנמל חיפה הגיבו על הפרויקט במזרחי: "הרציף המזרחי בנמל חיפה עבר הרחבה משמעותית בשנים האחרונות, שהגדילה את קיבולתו באופן משמעותי. הפרויקט הנוכחי בתשתיות הרציף, שיעשה ללא פגיעה ממשית בתפעול, יבטיח המשך שירות מצוין ללקוחות הנמל לשנים רבות".