יבואני התבואות דורשים מחנ״י פיצוי עקב פעילות איטית בדגון

איתי רון, יו״ר איגוד התבואות, טוען כי בעקבות תקלה באחד המסועים בדגון המסירה למשאיות מתעכבת, ובשבועיים האחרונים ישנם תורים ארוכים של שש שעות בממוצע ויותר. חנ״י בתגובה: נפנה לדגון לבירור. בשבועיים האחרונים דווקא נרשמה עלייה בתפוקה


14:17 ,22.07.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד יבואני התבואות פנה ביום חמישי האחרון לחברת נמלי ישראל בנושא העיכובים והתקלות בדגון חיפה. עותקים מהמכתב, אשר הופנה לאריאל דריימן, רכז ייזום כלכלי ועסקי, נשלחו גם לטיקו גדות, סמנכ״ל כספים וכלכלה, וצחי נחום, ראש אגף כלכלה והשקעות בחברת נמלי ישראל. 

 

לטענת איתי רון, יו״ר איגוד יבואני התבואות, כבר למעלה משבועיים העבודה מול דגון חיפה מתנהלת בקצב איטי באופן חריג ויוצא דופן, וזאת כתוצאה מתקלה באחד המסועים בו נקרע סרט. 

 

לדברי רון, מאז אותה תקלה השינוע הפנימי בדגון הואט מאוד. כתוצאה מכך, המסירה למשאיות מתעכבת, ובשבועיים האחרונים ישנם תורים ארוכים של שש שעות בממוצע ויותר. 

 

רון מציין כי ״מאחר ומתחם דגון אינו ערוך לשמש מגרש חנייה לכמות גדולה של משאיות ממתינות נוצר בשטח בלגן. אנחנו נאלצים להתמודד עם מקרים רבים של נהגים, המסרבים להמתין זמן רב כל כך ועוזבים בכעס לאחר מריבות ותחושת מתח. מדובר בנזק כלכלי וגם בכאב ראש משמעותי״.

 

רון מציין עוד במכתב שהיפנה לרכז ייזום כלכלי ועסקי בחנ״י כי ״הכאוס הזה לא יכול להימשך.
 מתקן דגון, שהוא בפועל מונופול, מתוחזק בצורה לקויה, והנה התוצאה. אנו היבואנים סובלים מכך בפועל. אנו מצפים מחנ״י לפצות אותנו היבואנים על הנזקים שנוצרו בשבועיים הללו, עקב המתנות לא סבירות ולהימנע מחיובים על אחסון בתקופה זו״.

 

חנ״י: בשבועיים האחרונים נמסרו כ-60.2 אלף טון לעומת 49.2 אלף טון לפני כן

 

מחברת נמלי ישראל נמסר בתגובה כי ״האחריות על ההפעלה ועל התחזוקה השוטפת של המתקן היא באחריות חברת דגון והחברה פנתה לדגון לבירור הנושא.

 

יחד עם זאת מבירור ראשוני שערכנו עולה כי בשבועיים המדוברים נמסרו ללקוחות, במשאיות בלבד, כ-60.2 אלפי טון בשבוע לכ-3,000 משאיות בשבוע. לעומת כ-49.2 אלפי טון בשבוע לכ-2,500 משאיות בשבוע, בשבועיים שקודמים לתקופה המדוברת״.