טלדור ונמל אילת מרימים עוגן

החברה, שהטמיעה בנמל אילת לפני שנתיים וחצי מערכת מידע ממוחשבת לניהול משימות ותהליכים, מנהלת משא ומתן על מכירתה לנמלים אחרים


14:51 ,01.07.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת טלדור בשיתוף נמל אילת, מנהלת משא ומתן למכירת מערכת העוגן, שהוטעמה בנמל לפני כשנתיים וחצי.

 

העוגן היא מערכת מידע ממוחשבת, שהוטעמה לניהול כל המשימות והתהליכים בנמל אילת. המערכת החליפה ארבע מערכות שהיו בשימוש הנמל והיו עצמאיות ולא מסונכרנות. מערכת העוגן מקיימת סינרגיה בין המידע ומייעלת את הניהול.

 

מערכת שפותחה על ידי טלדור משרתת כ-30 משתמשים בנמל אילת. המערכת מתממשקת עם מערכות של חברת נמלי ישראל, המכס, סוכני האוניות, היבואנים, חברות ההובלה ועוד, ומאפשרת החלפת מידע, מסרים ואיתחול משימות בזמן אמתשי פרדו, מנהל תחום פרויקטים בקבוצת מערכות בטלדור, הוא שהוביל את הפן הטכנולוגי החדשני של מערכת העוגן. 

 

אחת מהפונקציות המרכזיות של המערכת היא ריכוז כל תהליכי היבוא והיצוא, הכוללים בעיקר שינוע ואיחסון מכוניות מיובאות ויצוא פוספטים. המערכת המתממשקת עם מערכות היבואנים, מקבלת את מספרי השלדות של הרכבים ומשקלם באופן ישיר ובכך נחסך זמן הקלדת הנתונים. בנוסף, ישנו תהליך אוטומטי במערכת שממיין את הרכבים לקטגוריות לפי דגם ומשקל.

 

גם בתחום ניהול המכולות חל שיפור לאור השימוש במערכת העוגן. המערכת מאפשרת מיקום מכולה בתוכנית לפני הגעתה ופריקתה בנמל, מה שמקצר את זמן שחרור המכולה ללקוח. המערכת מסוגלת גם לאפשר למינהל הבקרה לעקוב אחר התוכניות של ממונה הבטיחות ולבחון את מיקום המכולות המסוכנות.

 

מנכ"ל טלדור אריה רימיני: "מערכת העוגן מייעלת את תהליכי העבודה בנמל, מקצרת את הזמנים ומשפרת באופן משמעותי את השירות ללקוחות הנמל.  בימים אלו טלדור נמצאת במגעים למכירת המערכת לנמלים נוספים בעולם. המערכת מתאימה לנמלים קטנים, Multi Purpose, שמקבלים עד כ- 5,000 מכולות בחודש, וכן לנמלים שעוסקים באיחסון ובשינוע של מכוניות ופוספטים מכל סוג שהוא".

 

ענת ארנון, רמ"ח שיווק וקשרי לקוחות ועוזרת מנכ"ל בנמל אילת, שניהלה את הפרויקט מטעם הנמל: "לאור הצלחת המערכת, נמל אילת בוחן אפשרות להרחיב את הפונקציות הקיימות במערכת ולהוסיף פרמטרים נוספים לשיפור השירות ללקוח. בטווח הקרוב מתכנן הנמל להתאים את מערכת העוגן לפרויקט מסרי דור ב' של המכס. בהתאם לפרוייקט שבמסגרתו תשתנה שיטת ההתקשרות של המכס מול היצואנים/המחסנים. בנוסף הנמל מתכנן הקמת מסכים תפעוליים נוספים ואפשרות להפקת דוחות נוספים, לשם שיפור והתייעלות".