חנ״י: תקלה עולמית השפיעה על מערכות המיחשוב

בחברת נמלי ישראל הדגישו כי לא מתרחש שום אירוע של מתקפת סייבר על מערכות וכי מדובר בתקלה טכנית בחברת CrowdStrike שמשפיעה על מערכות החברה. מערכות המיחשוב יחזרו לפעילות מלאה בקרוב


08:20 ,21.07.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

עבודתם של חלק ממערכות המיחשוב חברת נמלי ישראל השתבשה ביום שישי בבוקר בשל התקלה הטכנית העולמית בחברת CrowdStrike. 

 

התקלה במערכות של CrowdStrike השפיעה בצורה נרחבת על מערכות מחשוב ברחבי העולם. אחת מההשפעות המרכזיות הייתה על חבילות המשרדיות של מיקרוסופט, שנמצאות בשימוש נרחב בעסקים וארגונים רבים. התלות הרבה של מערכות מיקרוסופט בשירותי אבטחת הסייבר של CrowdStrike גרמה לכך שהתקלה הביאה לפגיעה נרחבת במערכות מחשוב רבות.

 

מיקרוסופט ו-CrowdStrike  הצהירו כי התקלות תוקנו, אך השבת המערכות לפעולה תקינה ברחבי העולם צפויה לקחת זמן רב. בעיות אלו מדגישות את החשיבות של מערכות אבטחת סייבר מתקדמות וההשפעה האפשרית של תקלות במערכות אלו על הארגונים והעסקים.

 

מחברת נמלי ישראל נמסר כי הנושא בטיפול באמצעות צוותים טכניים ומקצועיים, על מנת להשיב את מערכת תס״ק ים לפעילות מלאה באופן מיידי. בחנ״י ציינו כי התירגולים שנעשו בשבועות האחרונים, לעבודה בחירום, ללא מיחשוב, מאפשרים לחברות התעבורה הימית להמשיך ולהעניק שירות לנמלים.

 

ממערך הסייבר הלאומי נמסר היום: ״מתוך כ-30 ארגונים גדולים וחיוניים במשק שחוו את התקלה, כ-60% התגברו על התקלה באופן מלא, כ-26% בתהליכי עדכון מתקדמים של עמדות המחשב, ובכ-14% מהגופים יחל היום הטיפול״.

 

חברת CrowdStrike היא חברה בינלאומית מובילה, המפתחת פתרונות הגנה מתקדמים נגד התקפות סייבר. החברה מספקת שירותים הכוללים ניתוח נתונים, מודיעין איומים ותגובות לאירועים. פתרונות החברה מבוססים על ענן ומיועדים להגן על מחשבים, שרתים ומכשירים ניידים מפני איומי סייבר מגוונים.

 

 

 

 

 

 

 

בחנ״י הדגישו כי לא מתרחש שום אירוע של מתקפת סייבר על מערכות החברה.

 

 

נמל אשדוד: חזרו לעבודה סדירה

 

חברת נמל אשדוד מעדכנת כי לאחר ביצוע העדכונים הנדרשים בתוכנה, בתאום עם גורמי המקצוע של ספקית הטכנולוגיה מחו״ל - מערכות הנמל שבו לפעילות תקינה וסדירה.

 


שרת התחבורה קיימה הערכת מצב

 

בעקבות תקלת המחשוב העולמי קיימה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, הערכת מצב עם מנכ״ל המשרד, משה בן-זקן וגורמי המקצוע, על מנת לבחון את השפעת התקלה העולמית על רציפות פעילות משרד התחבורה וחברות הבת.


השרה הנחתה את כלל הגופים; חברות התשתית, רכבת ישראל, נמלי הים רשות שדות התעופה ומפעילות התח״צ לבצע בדיקה מקיפה ולדווח על פגיעה או שיבושים בשירות. 

 

עם קבלת המידע, ככל ויאותרו פגיעות, המשרד יפעל על מנת לטפל בתקלות ויעדכן בהתאם את הציבור.