חנ״י: ירידה של 7% בהכנסות החברה משירותים נמליים עקב המלחמה

החברה רשמה עלייה של 61% ברווח הנקי שעמד על 76.8 מיליון שקל בחציון אולם רשמה ירידה של 15% בהכנסות מדמי תשתית נטו, ירידה של 8% בהכנסות מדמי שימוש וירידה של 6% בהכנסות משירותים נמליים - כולן מיוחסות לירידה בהיקף הפעילות של נמלי ישראל עקב המלחמה


10:50 ,21.08.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל ישראל (חנ״י) דיווחה אתמול על התוצאות הכספיות של החברה הממשלתית לרבעון השני של השנה וכן לחציון הראשון של 2024. מהדוחות עולה כי החברה רשמה עלייה של 61% ברווח הנקי שלה: 76.8 מיליון שקל בחציון הראשון לעומת 47.7 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד, וזאת למרות ירידה של 7% בהכנסות החברה משירותים (611.9 מיליון שקל לעומת 660.9 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד). 

 

לחנ״י הכנסות מהענקת שירותים לחברות הנמל הכוללים דמי תשתית נטו - שרשמו ירידה של 15%, וזאת בעיקר בעקבות ירידה בתנועת המטענים בנמלי הים עקב מלחמת ׳חרבות ברזל׳ אשר קוזזה חלקית מהשפעות הצמדת התעריפים הקבועים בצו שירותי נמל בשיעור של 6%. כמו כן, לחברה הכנסות מ״דמי שימוש״ שרשמו ירידה של 8% - ירידה שנובעת בעיקר מקיטון בכמות המטענים בנמלי הים עקב מלחמת ׳חרבות ברזל׳ אשר קוזזה חלקית מהשפעות הצמדת התעריפים והשפעת הצמדה לפי הסכמים עם חברות נמל ותאגידים מורשים. החברה רשמה ירידה של 6% בהכנסות משירותים נמליים, אשר נובעת בעיקר מהירידה בכמות התבואות המיובאות אשר קוזזה חלקית מהשפעות הצמדת התעריפים. וכן ירידה של 9% בהכנסות מדמי מעגן אשר נובעות בעיקר מירידה בהיקפי תנועת האוניות שפקדו את נמלי הים עקב מלחמת ׳חרבות ברזל׳, אשר קוזזה חלקית מהשפעות הצמדת התעריפים. 

 

יחד עם זאת החברה רשמה קיטון של 40% בהוצאות ההנהלה וכן ירידה של 8% בהוצאות מימון. 

 

מנכ״ל החברה בפועל הוא טיקו גדות שישמש בתפקיד עד 30 בנובמבר השנה. החברה פרסמה לאחרונה מכרז לתפקיד מנכ״ל קבוע לחנ״י.