חנ״י: יעל מיטס, היועצת המשפטית, מסיימת את תפקידה

יעל מיטס, אשר כיהנה במשך 14 שנה כיועצת המשפטית של חנ״י, מסיימת את תפקידה. מיטס ניהלה את הליווי המשפטי לביצוע, עד להשלמה, של הקמת הנמלים החדשים והפעלתם בידי מפעילים פרטיים בינלאומיים. תתחיל לכהן כיועצת המשפטית של קיסטון


10:46 ,03.01.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

יעל מיטס, מי שכיהנה במשך 14 שנה כיועצת המשפטית של חברת נמלי ישראל (חנ״י), מסיימת את תפקידה ותתחיל לכהן כיועצת המשפטית של קיסטון, המשקיעה בנכסים בעולם התשתיות, שבבעלות נבות בר, רוני בירם וגיל דויטש.

 

במהלך תפקידה בחנ״י מיטס לקחה חלק בהובלת הפרויקטים המשמעותיים בחברה וביניהם קידום התחרות בענף הנמלים וטיפול והובלה של הנושאים המהותיים שהיו על סדר יום של החברה.

 

מיטס הובילה את הייעוץ המשפטי בחברת נמלי ישראל שכלל את מכלול הנושאים למימוש הרפורמה ההיסטורית בתחום הנמלים ופתיחת התחום לתחרות בידי שני מפעילים פרטיים בינלאומיים. מיטס ניהלה את הליווי המשפטי לביצוע, עד להשלמה, של הקמת הנמלים החדשים והפעלתם בידי מפעילים פרטיים בינלאומיים, הנפקה ראשונה לציבור של אגרות חוב של החברה והנפקות אג״ח נוספות בהיקף מצטבר של כ-5 מיליארד שקל, מכרזים וביצוע של פרויקטים הנדסיים מורכבים לרבות שדרוג תשתיות נמליות, מערכות דרכים ועוד, רכישת פעילות התעבורה הימית מחברות הנמל הממשלתיות והעברתה לחברות בת של החברה, הליכים משפטיים מורכבים בהם הייתה מעורבת החברה וליווי ניהול נכסי החברה במרחבי הנמלים בחיפה ובאשדוד ועוד. החברה מינתה ועדת איתור לאיוש התפקיד.

 

עם הודעתה על עזיבה אמרה עו״ד מיטס: ״אני מסיימת את תפקידי בתחושת גאווה וסיפוק ומודה על הזכות שניתנה לי לשרת את החברה ואת מדינת ישראל ב-14 השנים האחרונות, בהן החברה נטלה חלק בהובלת רפורמה היסטורית של פתיחת תחום הנמלים לתחרות ותנופת פיתוח משמעותית שלא נראתה בעבר בתחום הנמלים בישראל. לחברת נמלי ישראל נכונו עוד אתגרים רבים ואני בטוחה שהיא תעמוד בהם בהצלחה ובכבוד. לאחר תקופת עשייה אינטנסיבית בחברה החלטתי לצאת לאתגרים חדשים ולדרך חדשה, אני מודה לחבריי ולשותפיי לדרך״.

 

מנכ״ל חנ״י, יצחק בלומנטל, הודה לעו״ד מיטס על תרומתה הרבה לחברה בתקופה משמעותית שבה נבנו שני נמלי הים החדשים ומסירתם להפעלה באמצעות מפעילים בינלאומיים, במקביל להרחבת פעילות הנכסים של החברה והקמת חברות הבת לתעבורה ימית, איחל לה הצלחה בתפקידה החדש ומסר כי החברה תיערך לאיוש התפקיד בהקדם לנוכח האתגרים הגלומים בו ומרכזיותו לחברה.