חנ״י: זוכה במכרז לשימוש בשטח של כ-24 דונם בפארק נמלי ישראל

במכרז זכה המיזם המשותף הכולל את החברות מידר גני עדן וא.ל.נ.ו.ר הנדסה ואדריכלות. עתירת חברת עפר השרון ר.י בנוגע לזכייה נדחתה על ידי בית המשפט והיא חויבה בתשלום הוצאות לחנ״י ולזוכה במכרז


14:08 ,31.03.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

מיזם משותף הכולל את החברות מידר גני עדן בע״מ וא.ל.נ.ו.ר הנדסה ואדריכלות בע״מ זכה במכרז שפרסמה חברת נמלי ישראל לשימוש בשני מגרשים הנמצאים על שטח של כ-24 דונם בפארק נמלי ישראל באשדוד, הנמצא בעורף נמל אשדוד ונמל הדרום. המיזם שזכה יקבל הרשאה לשימוש בשטח לתקופה של עד 24 שנים ו-11 חודשים.

 

בהמשך להחלטת וועדת המכרזים על זכייתו של המיזם, הגישה חב׳ עפר השרון ר.י. בע״מ עתירה מנהלית ובקשה לצווי ביניים לבית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב, בטענה כי החלטת הוועדה לפסול את הצעתה הכספית שהייתה נמוכה מסכום המינימום שנקבע במכרז אינה סבירה. בית המשפט בהסכמת העותרת דחה את העתירה וקיבל את עמדת חברת נמלי ישראל כי מסמכי המכרז היו ברורים וכי הוועדה נהגה בשיקול דעת ראוי ובהתאם לסמכויותיה, לתקנות ולפסיקה.

 

בהמשך לכך, פסק בית המשפט, כי חברת עפר השרון ר.י. תשלם הוצאות לחנ״י ולזוכה בסכום של 15,000 ₪ לכל אחת.

 

״יפה עשו העותרת ובא כוחה שבנסיבות העניין ולאחר ששמעו את עמדת בית המשפט בתום הדיון הסכימו לכך שהעתירה תידחה. לגבי ההוצאות – מחד, המשיבות זכאיות להוצאות בהתחשב בכך שהגישו תגובה בלוח זמנים קצר, התייצבו לדיון וטענו את טיעוניהן, שאם היה ניתן פסק דין לגופו של עניין היו מתקבלות; ומאידך יש להתחשב בהסכמת העותרת בתום הדיון לכך שהעתירה תידחה.... האיזון יימצא בפסיקת הוצאות, ברם נמוכות משמעותית מההוצאות שהיו נפסקות במידה והיה ניתן פסק דין לגופו של עניין. לאור האמור לעיל העתירה נדחית. אני מחייב את העותרת לשלם למשיבה 1 הוצאות משפט בסך של 15,000 ₪ וסכום נוסף של 15,000 ₪ לשלם כהוצאות משפט למשיבות 3-2 (המשיבות 2-3 יחד)״.  

 

מחברת נמלי ישראל נמסר כי היא ״תמשיך לפעול לפיתוח שטחי העורף במתחמים הסמוכים לנמל הדרום החדש ונמל אשדוד, זאת כחלק מתפקידיה לפיתוח העורף הנמלי ומתן מענה למשתמשי הנמלים ושרשרת האספקה. החלטת בית המשפט משמעותה כי וועדת המכרזים פעלה בצורה מקצועית, ע״פ דין וכמצופה ממנה״.