חנ״י השלימה גיוס אג״ח בסכום של 2.5 מיליארד שקל

חברת נמלי ישראל השלימה בהצלחה רבה את הנפקת אג״ח בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקל, וזאת מתוך ביקושי ענק של כ-5.1 מיליארד שקל. ישראל כץ: אבן דרך משמעותית בחזון הנמלים החדשים. הסכום גויס מבלי להשתמש בתקציב המדינה


09:58 ,08.05.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמלי ישראל (חנ״י), המקימה את נמל הדרום ונמל המפרץ השלימה בהצלחה רבה את הנפקת האג״ח בהיקף כספי כולל של כ-2.5 מיליארד שקל מתוך ביקושי ענק בהיקף של כ-5.1 מיליארד שקל, פי שתיים מהסכום שביקשה החברה לגייס. הגיוס הורכב משלוש סדרות. בהנפקה השתתפו מרבית הגופים המסווגים הקיימים במשק, ביניהם גופים מוסדיים מהגדולים בשוק ההון המקומי. החברה דורגה  AAAעל ידי מעלות S&Pו-1Aaעל ידי מידרוג, באופק יציב. מדובר בהנפקת האג״ח הציבורית הגדולה ביותר מתחילת השנה ומהווה כ-10% מסך גיוסי האג״ח בבורסה.

 

שר התחבורה והמודיעין ישראל כ״ץ: ״היום הושלמה אבן דרך משמעותית בחזון הנמלים החדשים ובפתיחת נמלי הים לתחרות. הסכום שגויס יסייע לחברת נמלי ישראל לבנות את נמל הדרום ונמל המפרץ מבלי להשתמש בתקציב המדינה, כפי שהבטחתי בעבר וכפי שהתחייבה החברה. מהלך זה ישרת את המשך פיתוח נמלי העתיד אשר הקמתם נועדה לתת מענה לצרכי המשק ולמצות את הפוטנציאל הטמון במיקומה האסטרטגי של ישראל״.

 

שלמה ברימן, מנכ״ל חברת נמלי ישראל: ״זהו גיוס אגרות החוב הראשון בקרב חברות ממשלתיות בענף הנמלים. מדובר בעידן חדש בתולדות חברת נמלי ישראל. אנו מודים לשוק ההון  הישראלי על הבעת האמון בחברה, להנפקה המוצלחת יהיה ביטוי ישיר בפיתוח נמלי הים לקידום המשק הישראלי״.

 

הנפקת האג״ח הובלה בחברת נמלי ישראל על ידי סמנכ״ל הכספים, טיקו גדות, וראש אגף כספים, גיא שטיינברג, יחד עם היועצת המשפטית עו״ד יעל מיטס, בשיתוף רשות החברות הממשלתיות: לירון זינגר הריס, משרדי התחבורה והאוצר ויועץ ההנפקה של החברה, אייל ידווב. חנ״י מיוצגת על ידי משרד עוה״ד גרוניצקי ושות׳ בהובלת עו״ד שרון ורקר שגיא. ההנפקה התבצעה על ידי אוריון חיתום והנפקות בשיתוף דיסקונט חיתום ולידר.

 

חברת נמלי ישראל, בהנהגת רם בלינקוב, יו״ר החברה בארבע וחצי השנים האחרונות,  אחראית, בנוסף לתפקידה המרכזי בתחום הקמת תשתיות נמליות חיוניות לצרכי המשק וקידום תחרות בענף, גם על ניהול הנכסים והמקרקעין בתחום הנמלים כולל תכנון והקצאה של נכסים הדרושים להמשך הפעילות הנמלית, בראייה משקית ולאומית ארוכת טווח.

 

חנ״י מקימה, מפתחת ומשכללת את נמלי הים המסחריים בחיפה, באשדוד ובאילת ומופקדת על הקמת הנמלים החדשים: נמל הדרום באשדוד, ונמל המפרץ בחיפה, לתועלת המשק ולקידום כלכלת ישראל. תוכניות הפיתוח שמבצעת החברה נועדו לתת  מענה לצרכי המשק בראיית הדורות באים. יצירת תחרות בענף, עם הפעלתם של הנמלים החדשים, תקדם התייעלות ושיפור השירות לעוסקים בסחר החוץ.