חברת נמלי ישראל תקים שער חדש לכלי רכב פרטיים לנמל חיפה בהיקף של כשישה מיליון שקלים. חנ"י הודיעה היום על זכייתה של חברת האחים אנטון בע"מ במכרז לביצוע עבודות ההקמה של מתחם השער החדש. אל השער החדש תנותב כל תנועת כלי הרכב הפרטיים הנעה כיום דרך שער חוף שמן (שער 1) שיהפוך לשער לתנועת מובילים ומטענים בלבד.
השער החדש לכלי רכב פרטיים בנמל חיפה ימוקם מערבית לשער 1 והוא ישתרע על שטח של כשישה דונם, ויכלול שלושה נתיבים- נתיב כניסה, נתיב יציאה ונתיב משולב שיאפשר גמישות תפעולית במצב של עומסים. אפיון השער, הצרכים והדרישות נעשה במשותף על ידי חברת נמלי ישראל וחברת נמל חיפה.
שלמה ברימן, מנכ"ל חברת נמלי ישראל מסר כי "השער החדש שיוקם לכלי רכב פרטיים הינו שלב ראשון בפרויקט עתיר השקעה להקמת מתחם השער המודרני לנמל חיפה, שעלותו הכוללת נאמדת בכ-120 מיליון שקלים. השער החדש יוקם כקומפלקס משוכלל ומתקדם טכנולוגית, יהיו בו כ-16 נתיבים, והוא ישתרע על שטח של כ-90 דונם".
לדבריו, הפרדת התנועה של כלי הרכב הפרטיים מתנועת המובילים תשפר בשלב הראשון את הקיבולת והזרימה של תנועת המטענים בשער ותאפשר את שיפור השירות והבטיחות תוך הפחתת העומסים בשערי הנמל.
מחנ"י נמסר כי, הקמת השער החדש בנמל חיפה הינה חלק מתוכנית כוללת של החברה לשכלל את שערי הכניסה והיציאה של נמלי הים במטרה לאפשר הנעה מהירה של מערך ההובלה היבשתית אל נמלי הים ומהם, לקצר את זמני שהיית המובילים בנמל ולייעל את השרשרת הלוגיסטית.
עוד נמסר כי, החברה סיימה את הקמתו של השער החדש והמודרני לנמל אשדוד בהשקעה כוללת של כ-150 מיליון שקלים. בשער החדש משולבות מערכות מידע ומערכות טכנולוגיות מורכבות בהן- מערכת ה-TOS לניהול מסופי מכולות, מערכת רישוי לנהגים ומשאיות, מערכת ממוחשבת לניהול תנועה, זיהוי אוטומטי וביומטרי של הנהג, המשאית והמכולה ומופעל מכשור מתקדם לבידוק בטחוני.