חדש בנמל אשדוד: "מסלול ירוק" לבידוק בטחוני למכולות ומטענים

למעלה מ-20 חברות כבר הצטרפו להליך ה"מסלול ירוק" של חברת נמל אשדוד, במסגרתו מבוצע בידוק ביטחוני למכולות ולמטענים טרם כניסתן לנמל


00:00 ,18.12.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

:חברת נמל אשדוד מרחיבה את מעגל הבידוק הביטחוני, והחלה לאחרונה בהפעלת יוזמה שירותית, חדשנית וייחודית: הפעלת "מסלול ירוק", במסגרתו מבוצע בידוק ביטחוני למכולות ולמטענים טרם כניסתן לנמל.

 

חברת נמל אשדוד הינה הראשונה שהוציאה את השירות הייחודי לפועל. עד כה, הצטרפו להליך למעלה מ-20 חברות גדולות ומובילות במשק, ביניהן: מפעלי ים המלח; תרכובות ברום; אגן כימיקלים; מכתשים; נטפים ועוד רבות אחרות

מדובר בהטבה שירותית, במסגרתה מבוצע הליך כניסה מזורז לנמל, אשר מונע עיכובים של המכולות והמטענים בדרכם לאוניה הרלוונטית. מדובר בכניסה מהירה מאוד, בנתיב שהוקצה אך ורק עבור חברות שעברו את הליך הבידוק המקדים.

 

עד כה, ניכר כי ההליך חוסך זמן באופן משמעותי ביחס למסלולים רגילים. מהלך הרחבת מעגל הבידוק כולל חתימה על הסכמי ביטחון בהם מעורבת גם משטרת ישראל. הסכמים אלו מבטיחים עמידה בסטנדרטים של בידוק בטחוני של המכולות בטרם כניסתן לנמל, כאשר הבידוק הביטחוני מבוצע עבור מכולות ומטענים המיועדים ליצוא.

כל חברה המעוניינת להצטרף למעגל הבידוק יכולה לפנות לחברת נמל אשדוד, ולאחר שנמצא כי היא עומדת בכללי ביטחון קבועים מראש, תתבקש החברה לחתום על אמנה ביטחונית ולעבור הכשרה על-ידי מחלקת הביטחון של חברת נמל אשדוד.