חברת נמל אשדוד תקים חוות כימיקלים

החברה פרסמה לאחרונה הליך למתן הרשאת משנה לחברה שתתחייב לשינוע של לפחות 70 אלף טון כימיקלים בייבוא וייצוא, להקים חוות מכלים בנמל. כיום, קיימת חוות כימיקלים רק בנמל חיפה


00:00 ,14.03.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל אשדוד תאפשר להקים חוות כימיקלים בשטחה. חברת הנמל פרסמה לאחרונה הליך למתן הרשאת משנה לכל חברה שתוכל להתחייב לשינוע של לפחות 70 אלף טון כימיקלים, בייבוא ו/או בייצוא, להקים חוות מכלים ולבצע את פעילותה בנמל אשדוד.

מחברת נמל אשדוד נמסר כי, מיד עם פרסום ההליך הביעו מספר חברות מהמובילות במשק את התעניינותן בהקמת חוות הכימיקלים וביצוע פעילות של יבוא וייצוא של כימיקלים בנוזל בנמל.

עוד נמסר כי, במשך עשרות שנים יכלה התעשיה הכימית בדרום ובמרכז הארץ לייבא ולייצא כימיקלים נוזליים רק דרך חוות הכימיקלים שבנמל חיפה. מדובר בהובלה יקרה של אלפי משאיות בשנה מהדרום לצפון לאורכה של המדינה כשהן עמוסות לעיתים בחומרים מסוכנים ומסכנים ציבור אוכלוסין גדול.

הקמת חוות הכימיקלים בנמל אשדוד מעודדת את התחרות בן הנמלים, דבר שיוביל לשיפור השירות לתעשיה ולהקטנת התלות במסוף הכימיקלים היחיד הקיים היום בנמל חיפה, ציינו בנמל אשדוד. עוד הוסיפו כי, הקמת חוות הכימיקלים בנמל אשדוד הינה המענה הלאומי להקטנת הסיכונים הביטחוניים והתפעוליים במקרה של השבתת אחת משתי חוות הכימיקלים באם יקרה אירוע ביטחוני או תפעולי.