חברת DP WORLD תשקיע 7.5 מיליארד דולר באינדונזיה

חתמה על הסכם בשווי 7.5 מיליארד דולר עם רשות ההשקעות של אינדונזיה לטובת שדרוג הפעילות הימית והנמלית באינדונזיה. השותפות תאפשר לשפר את יעילות הנמלים באינדונזיה, תפחית את העלויות הלוגיסטיות ותקדם יכולת התחרות הבינלאומית של ארכיפלג האיים הגדול בעולם


13:10 ,04.11.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

ענקית הנמלים והלוגיסטיקה DP WORLD שבסיסה בדובאי חתמה על הסכם ענק העשוי להגיע ל-7.5 מיליארד דולר עם רשות ההשקעות של אינדונזיה (INA) לשדרוג הפעילות הימית והנמלית באינדונזיה. במסגרת ההסכם, DP WORLD, אשר מתמודדת בימים אלה במכרז להפרטת נמל חיפה יחד עם מספנות ישראל, ורשות ההשקעות האינדונזית (INA) יקימו קונסורציום וצוותי עבודה משותפים במטרה לקדם השקעות בנמלים במדינה ובתשתיות הלוגיסטיות באינדונזיה, כולל השקעות בעורף הנמלים, הקמת אזורי תעשיה ומערכות תחבורה יבשתיות. במסגרת זו יבחנו החברות שיתופי פעולה גם עם Pelindo - תאגיד הנמלים של אינדונזיה. בנוסף, במסגרת שיתוף הפעולה DPW תפעל למנף את פלטפורמת ההשקעות המשותפת שלה עם CDPQ (Caisse de dépôt et placement du Québec) אשר מאז השקתה ב-2016 השקיעה ב-12 נמלים ימיים  ברחבי העולם.

 

במסגרת ההסכם DP World תיישם באינדונזיה את שיטות העבודה הגלובליות, כולל אופטימיזציה של תפעול, חדשנות בשירות והטמעת טכנולוגיות לוגיסטיות מתקדמת ואוטומטית לשיפור הייעול. בנוסף, בכוונת החברה להכניס לפעילות באינדונזיה גם את מערכות ההייפרלופ החשמלית ובת הקיימא לאספקה מהירה של מטענים.

 

יו״ר ומנכ״ל DP WORLD סולטן אחמד בן סוליים: ״DP World מכירה בפוטנציאל העצום של אינדונזיה כאחת הכלכלות הצומחות ביותר בעולם, כמו גם בפרויקטים שבוצעו על ידי הממשלה לשיפור מתקני הנמל. באמצעות השותפות שלנו עם INA, אנו מחויבים לתמוך ביוזמות לאומיות היוצרות ערך ומביאות מומחיות למודרניזציה של התשתית הימית האינדונזית״.

 

מנכ״ל INA Ridha Wirakusumah: ״המגזר הימי והנמל של אינדונזיה הוא המפתח לתמיכה בסחר ובצריכה ברחבי הארכיפלג. שיתוף הפעולה עם DP World יאפשר לנו לפתור בעיות של עלויות לוגיסטיות גבוהות וחוסר יעילות בנמל. בעקבות תהליך בחירת השותפים הקפדני של INA, אנו בטוחים ש-DP World יכולה לעבוד איתנו היטב כדי ליצור רשת שילוח מקומית חזקה ולהוסיף ערך למשקיעים, לעסקים ולעובדים״.

 

אינדונזיה היא הארכיפלג הגדול בעולם עם יותר מ-17,000 איים. הפריסה הגיאוגרפית והמבנה המיוחד של מדינת האיים מחייבת אותה להסתמך על רשת שילוח ולוגיסטיקה מקומית חזקה והיא נחשבת לאחת מ-15 המדינות המובילות מבחינת תעבורת מכולות. יתרה מזאת, על פי הערכות, קצב פעילות תחום המכולות באינדונזיה צפוי לגדול לאור נתוני הצריכה והייצור הצומחים במדינה.