זה רשמי: נחנך נמל שטוקהולם נורוויק

לטקס החנוכה של הנמל הגיעו מלך שוודיה ונסיכת הכתר של שוודיה וחתכו את הסרט במהלך הטקס. נמל שטוקהולם נורוויק הוא נמל גלנוע ומכולות חדש הממוקם בים הבלטי


13:57 ,02.05.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

נמל המטענים הגדול והחדש ביותר בשוודיה – נמל שטוקהולם נורוויק, נחנך רשמית לאחר שנפתח ב-2020. לטקס החנוכה של הנמל הגיעו מלך שוודיה ונסיכת הכתר של שוודיה ב-26 באפריל וחתכו את הסרט במהלך הטקס.

 

נמל המטענים נפתח כשמגפת הקורונה הייתה בשיאה, עובדה אשר הובילה לדחיית טקס הפתיחה הרשמי. נמל שטוקהולם נורוויק הוא נמל גלנוע ומכולות חדש הממוקם בים הבלטי.

 

ראשת העיר שטוקהולם, קארין וואנגארד, אמרה במהלך טקס חנוכת הנמל כי ״היום, תשע מתוך עשר סחורות מגיעות לשוודיה דרך הים ושטוקהולם היא ללא ספק אזור הצרכנות הגדול במדינה. אנחנו רוצים לספק את התנאים המוקדמים הטובים ביותר כדי להביא את הסחורה הזו קרוב ככל האפשר ליעד הסופי שלהן דרך הים. עם הנמל החדש והמתקדם הזה אנחנו יכולים לעשות את זה. זה יוצר צמיחה לא רק לשטוקהולם, אלא גם לאזור כולו ולחלק גדול משאר שוודיה״.

 

נציין כי ביוני 2022 חתמו נמלי שטוקהולם וחברת CMB.TECH על שיתוף פעולה בתחום המימן לפעילות בת קיימא במסוף המכולות של נמל Norvik - שמטרתו להפוך לנמל החכם ביותר של שוודיה.