וובינר עסקי חשף שיתוף פעולה בין משרד הכלכלה ל-theDOCK

שישה סטארטאפים ישראליים בתחום הספנות נחשפו ל-220 משתתפים מרחבי העולם, כאשר מרביתם היו חברות ספנות גדולות מאזור אסיה-פסיפיק. האירוע הניב יותר מ-40 פגישות עסקיות בין הסטארטאפים לבין החברות הגדולות


13:42 ,23.08.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

 

ביום רביעי האחרון התקיים וובינר בנושא חידושים טכנולוגיים לנמלים, ספנות ולוגיסטיקה ימית. הוובינר נערך ביוזמת מינהל סחר חוץ והנספחים הכלכליים של משרד הכלכלה והתעשיה באסיה-פסיפיק, ובשיתוף עם חברת theDOCK - קרן השקעות ואקסלרטור המתמקדת בחדשנות ימית. את האירוע הנחה יניב גולדברג, הנספח הכלכלי לישראל בקוריאה, אשר נפגש עם theDOCK עוד בטרם שליחותו לאזור ושמע מהם על ההזדמנויות הטמונות בשיתוף פעולה עם סטרטאפים ישראלים בתחום הספנות. 

 

בעקבות מגיפת הקורונה נצפה תהליך האצה של טרנספורמציה דיגיטלית בענפי תעשיה רבים, ובפרט בתעשייה הימית שהינה קריטית לסחר העולמי וסובלת גם היא מהאטה כלכלית ומחפשת פתרונות להפחתת עלויות, הגברת היעילות והגדלת הרווחיות. יחד עם עמיתו יואב סיידל, הנספח הכלכלי בסינגפור, וצוות הנספחות הכלכליות באסיה-פסיפיק, זיהה יניב את ההזמנות להציג בפני חברות הספנות באסיה טכנולוגיות ישראליות שיתנו מענה לאתגרים שלהם. יניב ויואב שיתפו פעולה עם theDOCK בחרו עימם בקפידה את החברות הישראליות איתן ישיקו את הוובינר״. 

 

בכנס הציגו שישה סטארטאפים ישראליים בתחום הספנות בהם :

 

DockTech המפתחת פתרון למדידת עומק המים בזמן אמת ומאפשרת לספינות להעמיס באופן בטוח יותר, תפוקות גדולות יותר, באמצעות הטכנולוגיה שלהם המבוססת דאטה.

 

Eco Wave Power המפתחת טכנולוגיה להפקת אנרגיה מגלי הים והפיכתה לאנרגיה חשמלית.

Harbo Technologies המפתחת פתרון לטיפול בזמן אמת בדליפות נפט וצמצום גודל האסון באמצעות פריסת גדר צפה וחוסמת שמונעת את התפשטות הדליפה לאורך הים. 

 

Loginno שמציעה פתרון IoT ההופך כל מכולה לחכמה.

 

Orca AI המפתחת יכולות ניווט אוטומטיות לכלי שייט המבוססות על בינה מלאכותית שמנתחת את מצב הסביבה בזמן אמת ומתריעה כדי למנוע התנגשויות.

 

Wave שמציעה שטר מטען דיגיטלי באמצעות טכנולוגיית בלוקצ‘יין.

 

חברות אלו הוצגו ל-220 משתתפים מרחבי העולם, כאשר מרביתם היו חברות ספנות גדולות מאזור אסיה-פסיפיק (יפן, ויאטנם, קוריאה, אוסטרליה, תאילנד, סינגפור סין) וחלקן מארה״ב ואירופה. האירוע הניב יותר מ-40 פגישות עסקיות בין הסטארטאפים לבין החברות הגדולות.

 

באירוע נשא דברים מר תטסוג׳י מדראמה, מנהל החדשנות הדיגיטלית של NYK היפנית, וציין כי זאת הפעם הראשונה שהחברה מפתחת אסטרטגיות עסקיות בתחומי הדיגיטליזציה ואיכות הסביבה. עוד הוא אמר כי בניגוד לארצות הברית שם חדשנות התחבורה מתמקדת בטכנולוגיות למשאיות ולוגיסטיקה, הוא הופתע והתרשם ביותר מהעובדה ש-theDOCK הישראלית מתמקדת בתחום הספנות ובכוונתו להמשיך לדון בדרכים לשיתוף פעולה. הוא הוסיף וציין כי הוא נהנה לעבוד עם ישראלים משום שהם בעלי אוריינטציה עסקית גבוהה והם יעילים ומהירים ומבינים שזמן שווה כסף.

 

חנן כרמלי, המייסד של theDOCK, אמר ״אנו נמצאים בתקופה ייחודית ומרתקת בתחומי הספנות והנמלים בישראל. זאת בעקבות כניסת שחקנים גלובליים לתפעול שני נמלים חדשים בישראל בעלי פוטנציאל שטעון, הפרטת הנמלים הקיימים וכן שיחות השלום עם איחוד האמירויות - מדינה בעלת נכסים משמעותיים בתחום הנמלים״. 

 

ממינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשיה נמסר: ״מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה מפעיל מערך של 45 נספחות ונספחים כלכליים ברחבי העולם שפועלים לסייע לחברות ישראליות בכל הסקטורים, במיוחד בעת הזו שבה התנועה בעולם מוגבלת והיכולת לייצר אירועים עסקיים ולאתר הזדמנויות עסקיות איכותיות נפגעה קשות. היוזמה של הנספחים הכלכלים באסיה-פסיפיק לקיים וובינר בתחום ייחודי שהולך ומתפתח מאפשרת לתעשייה הישראלית, שיש לה הרבה מה להציע לתחום הטכנולוגיות הימיות, לפרוץ נתיבים עסקיים חדשים, ובכוונתנו לקיים אירועים נוספים בתחום זה ולסייע לעוד חברות ישראליות לאתר הזדמנויות״.