התחדשה השביתה בנמלי קנדה

זאת לאחר שאיגוד עובדי הנמל דחה אתמול הסכם שכר לארבע שנים שסוכם עם המעסיקים בשבוע שעבר. לטענת איגודי העובדים ההסכם נעשה לתקופה ״ארוכה מדי״ ולא סיפק מספיק הגנה על הביטחון התעסוקתי של העובדים


10:11 ,20.07.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

השביתה לאורך החוף המערבי של קנדה התחדשה וזאת לאחר שאיגוד עובדי הנמל דחה אתמול הסכם שכר לארבע שנים שסוכם עם המעסיקים בשבוע שעבר.

 

סניף קנדה של האיגוד הבינלאומי ל-Longshore and Warehouse Union (ILWU Canada) אמר כי העסקה, שנכרתה בסיוע מתווכים פדרליים בשבוע שעבר, הייתה לתקופה ארוכה מדי ולא סיפקה מספיק הגנה על ביטחון תעסוקתי.

 

״אנו מצטערים להודיע ש-ILWU קנדה (ILWU) דחתה את ההסכם הטנטטיבי, עוד לפני שהוא הובא להצבעה מלאה של חברי האיגוד״, אמר איגוד המעסיקים הימיים של קולומביה הבריטית (BCMEA) בהודעה ביום שלישי.

 

נשיא ILWU קנדה, רוב אשטון, אמר שההסכם לארבע שנים היה ״הרבה יותר מדי ארוך״ בהתחשב באי הוודאות בתעשייה ובכלכלה בכללותה.

 

נזכיר כי כ-7,400 עובדי רציף השביתו במשך 13 ימים מה-1 ביולי את נמלי קנדה לפני שנכרתה עסקה טנטטיבית בשבוע שעבר.

 

בתגובה לחידוש השביתה, צייצה ראש ממשלת אלברטה, דניאל סמית', כי ״הממשלה הפדרלית חייבת לכנס מחדש את הפרלמנט ולחוקק את החזרת העובדים הללו לעבודה״. לפני שנתיים הצליח הפרלמנט לבטל במהירות שביתה דומה במונטריאול.

 

נשיאת מועצת הסחר של ונקובר הגדולה, בריג׳יט אנדרסון, ציינה כי היא ״מבוהלת ומאוכזבת״ מההתפתחות. ״אנו מודאגים מאוד מההשפעות שתהיה להמשך השביתה על המוניטין הבינלאומי של קנדה כשותפת סחר אמינה״, אמרה אנדרסון בהצהרה.