השר כץ: מגבלת 5% של מספנות ישראל תישאר על כנה

לאחר שימוע שקיימו משרדי האוצר והתחבורה בנושא מגבלת הפעילות של 5% של נמל מספנות ישראל השיבה המדינה לבג״צ כי שר התחבורה החליט לעת זו שלא לשנות את המגבלה


13:44 ,23.07.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

המדינה הודיעה אמש לבג״צ כי לאחר שימוע שקיימו משרדי האוצר והתחבורה בנושא מגבלת הפעילות של 5% של נמל מספנות ישראל מסך הפעילות הנמלית, החליט שר התחבורה ישראל להשאיר לעת עתה את המגבלה על כנה. 

 

״החלטתי לעת הזו, שלא לשנות את המגבלה מהווה איזון לשעה. זאת כשהנסיבות הקיימות, בפרט בעניין המהלכים שעל הפרק במסגרת הרפורמה (הפעלתם של מסופים חדשים), מחייבת התבוננות על הסוגיה מתוך ראיית שינויים הצפויים במשק הנמלי כולו, תוך שימת לב לרגישות שבמשק הנמלי לשינויים יזומים בסטטוס קוו אשר בעלי השלכה על אספקת השירות ויציבות הפעילות בענף. לפיכך, כל שינוי באמור נכון כי יעשה בעיתוי התאים לכך״, נכתב בהחלטת השר הכלולה בתשובת המדינה לבג״צ.

 

כזכור, חברת נמל מספנות ישראל עתרה לבג״צ בבקשה לביטול כל המגבלות שהוטלו עליה ובכלל זה מגבלת ההיקף ומגבלת סוגי הסחורות. משרד המשפטים ביקש, כפשרה, להחריג מההיקף את המלט שהנמל מייבא וחברת נמל המספנות הסכימה לפשרה אך שר התחבורה הודיע שהוא מתנגד. בהחלטתו מאתמול הבהיר שר התחבורה כי המגבלה של 5% כוללת את כל סוגי המטענים (כולל המלט) הן לשימוש עצמי והן לצדדים שלישיים.

 

נזכיר כי לנמל מספנות ישראל שטח רציפים של כקילומטר אחד בלבד. הנמל עוסק בתחום המטען הכללי כאשר ברזל ומלט הינם אחדים מחומרי היבוא הבולטים של החברה לצד גרעינים וצובר. חברת הנמל נמצאת בבעלות סמי קצב ושלומי פוגל. 

 

נזכיר כי צביקה שכטרמן, מנכ״ל מספנות ישראל, אמר במסגרת כנס קוראל לגרעינים שנערך בחודש מאי האחרון כי ״ממשלת ישראל משקיעה סכומים של מיליארדים בשביל שתהיה פה תחרות, ואני אומר: אנחנו פה, התחרות כבר פה, ואנחנו לא צריכים שישקיעו בנו כסף. הנמלים החדשים יתחילו לפעול בעוד שלוש שנים, ועד אז אנחנו מחולל התחרות היחיד. האם זה הגיוני שבמהלך השנה הזאת יבוא מישהו ויגיד לנו ׳תעצרו את הפעילות׳? נראה אניות ממתינות, זמני המתנה ארוכים ואצלנו הרציף יעמוד ריק? זה פשוט דבר שלא יעלה על הדעת״.