השר כץ לנציגי הנמלים בוועידת PORT2PORT: תתכוננו לביקור שלי

שר התחבורה פתח את ועידת PORT2PORT והתייחס לרפורמה הנרחבת בנמלי הים, למיצובה של ישראל כשער של מדינות המזרח לים התיכון ולתחרות המתקרבת. "אמינות בשירות זו מילת מפתח"


12:18 ,19.06.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ״ץ, נשא דברים עם פתיחת ועידת PORT2PORT ובירך על כניסתה של חברת DSV לישראל. "אני מאוד שמח על כניסת החברה הדנית לישראל ובהחלט הכניסה לישראל אכן מראה שגם החברה יודעת שכל תחום הספנות והתובלה הימית בישראל מתפתח בישראל".

 

השר כץ ציין כי התחום מתפתח עקב המדיניות, והדגיש כי מדינת ישראל בונה שני נמלים חדשים. "ישראל סמוכה לשלוש יבשות ומאז ימי התנ"ך ועד היום תמיד היתה מקום מפגש לכל סוגי התובלה ולכל סוגי הסחר והמעבר בין היבשות".

 

בשנים האחרונות הוצאנו רפורמה נרחבת בנמלי הים. אנחנו בונים שני נמלים חדשים. מי שעוסק בבנייתם זו חברה ישראלית בחיפה וחברה סינית באשדוד. במקביל לשלב הבנייה אנחנו הוצאנו לדרך את שלב ההפעלה – לכן שתי חברות בינלאומיות - חברה סינית וחברה הולנדית מהגדולות בעולם - זכו בהפעלת הנמלים החדשים שנבנים כרגע ויפעילו אותם בהסכם במשך 25 שנה. אין ספק שהם גם יאיצו את הפעילות הכלכלית בישראל וגם ישתמשו בנמלים האלה כ-hub להובלת סחורות ממזרח למערב ולהיפך, וכל הדבר הזה ירחיב כמובן את תחום הפעילות הלוגיסטית שקשורה לתחומי הים, העורף, התובלה וכל השאר".

 

 

לדברי כץ, הפיתוח המסיבי שנעשה בתחום התובלה היבשתית – קרי בניית רכבת העמק – נעשה על מנת שישראל תהווה שער כניסה לים התיכון למדינות מאירופה ואסיה, ואילו נמל חיפה יהווה גשר יבשתי של מדינות המזרח לים התיכון. ״סוריה סגרה את הגבולות שלה והירדנים והטורקים לא יכולים להעביר סחורה דרכם״. כבר היום, ציין השר כ״ץ, יש משאיות טורקיות שמובילות סחורה לתוך ירדן. ״התובלה הזאת תתחיל השנה ותלך ותתרחב״.

 

השר כ"ץ ציין כי התובלה תתאפשר במכולות ומכולות קירור וכי מושקעת מחשבה בסידורי הביטחון הנדרשים, וזאת על מנת למנף את הנתיב ההיסטורי שהיה אף פעיל בזמן האימפריה העותומנית. "כל הפעילות הזאת היא אינטרס של מדינת ישראל".

 

השר כץ עבר להתייחס לפעילות השוטפת בנמלים והדגיש כי "הדבר הכי חשוב מבחינה כלכלית – אפילו יותר מהתעריף שלוקחים - זה אמינות בשירות. זו מילת מפתח. אם המשתמשים בנמלים יודעים שהם יכולים להכניס או להוציא סחורה בזמן נתון – זה שווה לך הרבה כסף. אבל אם אתה יודע שלא – כי למישהו יש פתאום בר מצווה ובא לו להפסיק לעבוד.. אז אתה לא יכול לקחת סיכונים ולהרחיב את הפעילות שלך".  

 

כ״ץ הצהיר כי בכוונתו להתמקד כרגע בנמלים הקיימים ובפעילותם. השר כ״ץ הכריז ״כדאי שתהיו ערוכים לקראת הביקור שלי. אני מתכוון לבדוק כיצד אתם מתכוונים להיערך להפעלת הנמל בעידן התחרות ולפוטנציאל הגדול של המציאות המשתנה. לא בניתי את הנמלים החדשים כדי לסגור את הפעילות הקיימים".

 

״התחרות היא מילת מפתח. כפי שפתחתי את התחרות בשמיים עם ׳שמים פתוחים׳ הדבר עשה רק טוב לכל הענף וחברות התעופה מודות היום שאני צדקתי והם טעו. התחרות עושה טוב לכולם - למדינה ולעובדים. הדרך לעשות תחרות היא לאפשר לחברות הקיימות להתקיים, ואת זה אנחנו עושים גם עם הנמלים״.

 

כ״ץ ציין כי הממשלה לא תשלם כסף עבור אי-עבודה, והדגיש בפני נציגי הנמלים שישבו בקהל כי הם צריכים להיערך לכך שתהיה עוד עבודה. ״החזון הוא להרחיב את הפעילות, שתהיה עוד עבודה״.