שבוע לאחר פניית חברת גולד בונד, המתמודדת במכרז לקבלת הזיכיון להפעלת נמל אילת, למשנה למנהל רשות החברות הממשלתיות ולממונה על ההפרטה, בדרישה להפחית את דמי המינימום במכרז, שנקבע על 100 מיליון שקל, שאם לא כן תפרוש הקבוצה, פנתה מתמודדת נוספת במכרז, חברת גדות מכליות, למשרד האוצר עם דרישה דומה.
שליחת המכתב באה רק מספר שעות לפני הפקדת הערבויות במכרז להפרטת הנמל.
בסוף חודש יוני אמר ל"PORT2PORT" מנכ"ל קבוצת גולד בונד אריה קרמן שמחיר המינימום הוסף בשלב מאוחר יחסית של המכרז וחד משמעית, במידה והוא לא יופחת, תפרוש הקבוצה מהמרוץ, היות והמחיר אינו ריאלי.
במכתב ששלח בא כוחה של קבוצת גולד בונד, הנמצאת בשליטת שלמה שמולצר ואריה פוגל, עו"ד יוסף שם טוב, נכתב: מרשתי... הופתעה מהודעתכם בדבר קביעת 'מחיר הכרוז הנוכחי' לסך של 100 מיליון שקל כמחיר המינימום במסגרת הליך ההתמחרות. מרשתי סבורה כי קביעת מחיר המינימום כרף האמור אינו תואם (את) מצבה העסקי של חברת נמל אילתוהינו משולל כל היגיון כלכלי".
סמנכ"ל כספים של חברת גדול מכליות, הנמצאת בשליטת איש העסקים יוסי מימן, איתר מלוי, סירב להתחייב היום (ה') על צעד דומה. "נחכה ונראה מה יגידו במשרד האוצר", אמר.
יצוין כי הליך ההתמחרות המקורי בהפרטת נמל אילתנקבע ל-3 ביולי. בשלב זה, השלב נדחה ליום שלישי הבא.
נכון לעכשיו, מתמודדות במכרז ארבע קבוצות: גולד בונד, חברת מפעלי תובלה (כי"ל), חברת גדות מכליות וחברת פפו ספנות.