הפידר חוצה המפרץ

במסגרת תוכניות להגביר את נפחי הסחר של נמלי אילת ועקבה, פועלת אוניית הזנה בין שני הנמלים


12:57 ,21.05.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת הרצון להגביר את פעילות נמל אילת ולהדק את הקשרים המסחריים עם נמל עקבה, התחיל ב-2013 שירות הזנה בין הנמלים.

 

אוניית מכולות חכורה, בעלת קיבולת של 127 TEU, מבצעת הפלגה בת 40 דקות בין הנמלים אחת לשבועיים. המטרה היא, כמובן, להגיע להפלגה יומית.

 

מאחורי הרעיון עומד רצון של נמל אילת להגביר את היצוא מהרשות הפלשתינאית דרך נמל עקבה - אותו עוזבות אוניות ריקות בשל העובדה שירדן היא כלכלה חלשה, שאינה מייצאת מוצרים - לעולם הערבי, כשבמקביל ליבא מוצרים לרשות מנמל עקבה, דרך אילת, ומשם יבשתית לשטחי הרשות.

 

לדברי מנכ"ל נמל אילת גדעון גולבר, הדבר יחסוך ליבואנים את עלות דמי המעבר הגבוהים בתעלת סואץ, כמו גם יחסוך כיומיים בזמן הטרנזיט וייקל על הבדיקות הביטחוניות המבוצעות במעברי הגבול לרשות הפלשתינאית, לו היו הסחורות מגיעות דרך נמל אשדוד ומשונעות יבשתית לשטחי הרשות.

 

מבחינת טיפול במכולות מטען, בנמל מקווים לרשום בסוף 2004 טיפול ב-5,000 TEU, כשהמטרה היא להגיע בתוך שלוש שנים לטיפול ב-20 אלף TEU, מתוך סך יכול טיפול של 60 אלף TEU.

 

כרגע נפח הפעילות העיקרי של הנמל הוא מכוניות. לדברי גולבר, הנמל חכר עוד שטחי עורף והוא מסוגל כיום לאחסן 16-17 אלף מכוניות.

 

גולבר: "שיתוף הפעולה החדש בין נמלי עקבה ואילת יסייע לקדם את הכלכלות הישראלית והפלשתינאית, תוך הקלה של תהליכי המסחר ופתיחת יעדי סחר חדשים. התוכנית היא תוצר של עבודה מאומצת לפיתוח דרכים להגדיל את המסחר. כך נוכל להשתמש באזור הסחר החופשי בין ישראל לירדן בצורה מושכלת יותר".