הסתיימה שביתת הנמלים בקנדה

לאחר 13 ימי שביתה הושגה עסקה טנטטיבית בין איגודי העובדים והמעסיקים לטובת סיום השביתה. ההסכם שיהיה בתוקף בארבע השנים הקרובות נחתם בסיוע מתווכים פדרליים, והוא כפוף לאשרור שני הצדדים


11:15 ,16.07.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

מנופי הרציף חזרו לפעול בנמלים ברחבי קולומביה הבריטית ביום שישי אחה״צ עת הושגה עסקה טנטטיבית בין איגודי העובדים והמעסיקים לטובת סיום השביתה שארכה 13 יום. ההסכם שיהיה בתוקף בארבע השנים הקרובות נחתם בסיוע מתווכים פדרליים, והוא כפוף לאשרור שני הצדדים.

 

ראש ממשלת קולומביה הבריטית, דיוויד איבי, הודה על הפשרה בין הארגונים ואמר: ״אני אופטימי שהעסקה הזו תעזור להביא יציבות ארוכת טווח לנמלים שלנו, לבסס את ונקובר כמרכז סחר ברמה עולמית, לחזק את הכלכלה שלנו ולספק הוגנות לעובדים״.

 

דניס דרבי, מנכ״ל מועצת היצרנים והיצואנים הקנדיים, אמר בהצהרה כי הוא חש הקלה כי המשבר אך ציין כי היצרנים יקדישו את החודשים הקרובים בהערכת הנזקים. ״העלות הכוללת לענף שלנו היא לא רק ימי השביתה, אלא ימי וחודשי עבודה שקודמים להפרעה ואחריה״, אמר. ״זו הסיבה שאנו זקוקים לרפורמות שימנעו השבתה מוחלטת של מערכת התחבורה ורשתות האספקה של קנדה כל שישה חודשים״.

 

לארס ג׳נסן, מייסד חברת הייעוץ הימי Vespucci Maritime הזהיר המשלחים יתמודדו עם הרבה יותר מכשולים בשרשרת האספקה לאחר שנמלים כמו ונקובר ופרינס רופרט ייפתחו מחדש. ״זכרו שכאשר השביתה תסתיים בשלב מסוים, מסילות הברזל יהיו מאותגרות להתמודד עם הזרם הפתאומי של המטען התקוע כעת על כלי השיט״, ציין ג׳נסן.