נשיא ארה״ב, ג׳ו ביידן, נפגש ימים ספורים לפני חג המולד, ב-22 בדצמבר 2021, עם אנשי הצוות המרכיבים את ״כוח המשימה לשיבוש שרשרת האספקה של הבית הלבן״ (White House Supply Chain Disruptions Task Force) שמונה על מנת לפתור את הבעיות המתמשכות במגזר, וכדי לדון בהתפתחויות האחרונות בעומס בנמל, במלאי קמעונאי ומחסור בכוח אדם.
״המשבר החזוי לא התרחש״, אמר ביידן, תוך שהוא מציין אזהרות קודמות על מחסור חמור במוצרים במהלך עונת החגים. ״חבילות זזות. מתנות מועברות. המדפים לא ריקים״.
למרות העיכובים הממושכים והעלייה בשיעורי האינפלציה בעקבותיה, בפגישה הוצגו עובדות אופטימיות, שהציגו התקדמות מתמידה עבור החודשים הקרובים.
על פי הדיווחים שהציג כוח המשימה, חנויות קמעונאיות דיווחו על זמינות של 90% של מוצרים בחנויות – נתון שכמעט הגיע לרמות של לפני ה-COVID-19 ועמד אז על 91%. כמו כן, המלאים רשמו עלייה של 3% מספטמבר עד אוקטובר.
ג׳ון פורקארי, נציג הנמלים בכוח המשימה של הבית הלבן, דיווח כי נמלי לוס אנג׳לס ולונג ביץ׳ דיווחו על ירידה מרשימה של 50% במספר מכולות המתמהמהות באתרי האחסון, ועל חמישה ימי המתנה בלבד – ירידה חדה לעומת 21 ימי המתנה באוקטובר.
הנשיא ביידן אמר בתגובה כי זוהי ״התקדמות בולטת״ בהשוואה לנובמבר.
תעריפי ההובלה הימית זינקו במהלך המשבר, עקב מחסור חמור במכולות מטען, עובדי מחסנים ונהגי משאיות, יחד עם גאות של ביקושים בשוק.
דוברת הבית הלבן, ג׳ן פסקי, אישרה בתדרוך לעיתונאים כי מחירי השילוח הימי בין אסיה לחוף המערבי של ארה״ב ירדו בכ-25%.
אנליסטים בשוק דיווחו על ירידה משמעותית בדמי המשלוח בהשוואה לספטמבר של אותה שנה, אולם המחירים עדיין גבוהים פי שלושה מתעריפי דצמבר 2020.