המדינה לא תעניק לעובדים שכר תמורת אי עבודה

נציגי משרדי התחבורה והאוצר מתנגדים לרשת הביטחון שדורשים עובדי הנמלים בנוגע לשכרם, ומתנגדים גם למתן התחייבות למניעת צמצומים או פיטורים של עובדים שאין בהם צורך


15:00 ,30.12.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

המדינה מתנגדת נחרצות להעניק לעובדי הנמלים שכר תמורת אי עבודה ולא תינתן שום התחייבות למניעת צמצומים או פיטורים של עובדים שאין בהם צורך. כך עולה מעמדת המדינה שהוצגה במסגרת המשא ומתן המתנהל בין עובדי הנמלים לבין צוות היגוי של משרדי האוצר והתחבורה, בראשות מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי. 

במהלך ישיבה שהתקיימה בסוף השבוע האחרון, דרשו העובדים כי המדינה תתחייב לא לפטר עובדים וכי שכרם יישמר ללא קשר לתפוקתם, אולם נציגי התחבורה והאוצר סרבו בכל תוקף לדרישה.

יצחקי הדגיש בישיבה שהמדינה נחושה בדעתה להקים שני נמלים חדשים, שיתחרו בנמלים הקיימים. הוא הוסיף, כי לא תחול כל הגבלה על פעילותם של הנמלים החדשים, כפי שדורשים ועדי העובדים.

זאת ועוד, בנוגע לעמדת העובדים, על דחייה בהפעלת הנמלים החדשים, הבהיר צוות ההיגוי ששני הנמלים החדשים יופעלו מיד עם סיום הקמתם ואין כל כוונה לדחות את מועד הפעלתם.

במקביל תומכת המדינה תומכת בשדרוג הנמלים הקיימים, בכדי שאלה יוכלו להתחרות בעתיד עם הנמלים החדשים. 

שר התחבורה ישראל כץ צפוי להיפגש עם צוות ההיגוי. בכוונתו לשוב ולהדגיש בפני הצוות בכל תוקף את הטעויות שנעשו ביישום הרפורמה בנמלים בשנת  2005.

כץ: "הטעות שנעשתה בעבר על ידי המדינה, במסגרתה ניתנו לעובדים הטבות תמורת הסכמתם לרפורמה, לא תחזור על עצמה. לא נשלם שוחד ובנמלים לא יועסקו עובדים שלא יעבדו. אני שב ומצהיר, כי עמדתי זאת לא תשתנה, גם במחיר של השבתת הנמלים".

מנגד אמר יו"ר ועד עובדי נמל חיפה מאיר תורג'מן, המשתתף בשיחות, כי העובדים עומדים על כך שיקבלו רשת ביטחון, המבטיחה את שכרם במלואו, כמו גם שתובטח להם הגנה בפני פיטורים בעתיד. תורג'מן הדגיש שמדובר בעובדי דור א' ודור ב' כאחד.

בהתייחס להרחבת הנמלים הקיימים, אמר תורג'מן שבחיפה דורשים העובדים את הקמת רציף כרמל ב', שכן, לפי סימולציות שנעשו, אין אפשרות להכניס אוניות גדולות, של 400 מטר אורך, לרציף המזרחי, אפילו במידה וזה יועמק.

תורג'מן: "רציף כרמל ב' יכול גם לשמש כעורף תפעולי, שכל כך חסר כיום לנמל חיפה".